Oude scanner met SCSI aansluiting op moderne(re) computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
95
Hallo allen!

Ik heb een oude (november 1996) scanner van Acer, type 300F.
Deze heeft bij mij altijd goed gewerkt onder WINDOWS 95.
Nu wilde ik deze aansluiten op mijn huidige computer, maar....daar zaten de haken en de ogen!

De printer werkt met/via SCSI aansluiting, hiervan heb ik ook de 'INTERFACE CARD' maar de slot waarin deze zou moeten, zit helemaal niet meer in de computer, dit deze kan ik niet aansluiten en werkend maken (heb na lang zoeken zelfs de drivers van dat ding gevonden :confused: )

Nu zitten er achterop de scanner 3 poorten:
  1. SCSI (maar daar kan ik dus volgens mij niets mee)
  2. 'PRINTERPOORT' (althans het lijkt er veel op zo een)
  3. 'BEELDSCHERMPOORT' (althans het lijkt er veel op zo een)

Het instructieboekje praat over de SCSI poort om te gebruiken, maar kan dit ook via één van de andere poorten?
Als dit al zou kunnen, wat ik zelf betwijfel, moet ik waarschijnlijk diverse onderdelen kopen. Is het verstandiger om (voor +/- € 50,- of zo) in een aanbieding een nieuwe scanner te kopen, of is er nog hoop voor het oude beestje....

Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi !

Het eerste want het is nog maar de vraag of de scanner gaat werken met XP, laat staan met Vista !

Greetz,

Harry.
 
nieuwe scanner

Hallo!

Ik heb ondertussen maar een nieuwe scanner aangeschaft, een Canon CanoScan LiDE 25, ben er een beetje mee aan het prutsen, maar hij werkt in ieder geval. (kan er ook PDF's mee maken!)
De beeldkwaliteit in afbeeldingen is nogal vlekkerig, iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan