Oude Toshiba Satellite 210CS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Berichten
276
Hallo!

Ik heb een oude laptop, echt geweldig.

Helaas doet hij het niet zo goed meer... Er zit een dikke lijn, dwars door het beeldscherm heen. Ik wil kijken of ik hem kan repareren. Echter heb ik geen informatie over de laptop zelf. Ik wil er een nieuw besturingssysteem opzetten e.d., alleen heb ik alleen maar een floppydrive...

Iemand ideeën voor mij hoe ik aan meer info kan komen?

Thnx...
 
Er loopt een grote mooie gele lijn door mijn scherm. Daarnaast is hij ook wazig.

Ik zou dit graag willen oplossen.

Daarnaast zou ik wel meer willen weten over hoe je hier een internetverbinging mee kunt krijgen.
 
De laptop is geschikt voor Win95 en Win98, of een lichte Linux versie
 
Het enige probleem is echter dat er geen cd-rom drive in zit... :S

Ik moet alles doen met een floppy en dat is heeeel lang geleden... :p
 
Zit toch weinig anders op, of een externe cd speler gebruiken
 
Hallo!

Ik heb een oude laptop, echt geweldig.

Helaas doet hij het niet zo goed meer... Er zit een dikke lijn, dwars door het beeldscherm heen. Ik wil kijken of ik hem kan repareren. Echter heb ik geen informatie over de laptop zelf. Ik wil er een nieuw besturingssysteem opzetten e.d., alleen heb ik alleen maar een floppydrive...

Iemand ideeën voor mij hoe ik aan meer info kan komen?

Thnx...

Als je zelf eens iets meer info geeft:eek:
Merk,type etc. kun je wellicht verder geholpen worden.;)
 
Dat is ook een probleem...

Ik weet dat het een Toshiba 210CS is. 16 MB ram volgens mij en 1.30 GB intern geheugen. Daar houdt het op. Er staat geen windows meer op, enkel nog dos... wil nu graag windows of linux erop hebben.

Hij bevat enkel 1 diskettestation. Verder heb ik geen andere aansluitmogelijkheden. Ook geen externe station o.i.d.
 
Wellicht kun je ergens Windows 3.1 te pakken krijgen, lenen, downloaden...
Dan heb je 6 diskettes nodig, en kun je (inderdaad) vanaf je diskettestation installeren.:)
 
Gister had hij nog MS-dos versie 4.90.1111 (windows 95b)
Nu heeft hij op een of andere reden versie 4.00.3000 (windows millenium)

Ik heb geen idee wat er gebeurd is. Weten jullie hoe ik de dosversie terug kan krijgen naar een '95? Hij blijft zeggen : "wrong MS-dos version"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan