• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oude Vb pog omzetten naar VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Hallo,
ik heb een vraag, ik heb van een oude DOS programma de prog code (ik denk in VB) deze wil importeren, omzette, nar VBA. Is het mogelijk?
bedankt.

Ik denk het niet. Maar is dat een ramp?
Je kan misschien van de gelegenheid gebruik maken om het ganse programma te herschrijven, en gebruik te maken van de nieuwste Excel-mogelijkheden.

Luc

Luc Heyndrickx zei:
Ik denk het niet. Maar is dat een ramp?
Je kan misschien van de gelegenheid gebruik maken om het ganse programma te herschrijven, en gebruik te maken van de nieuwste Excel-mogelijkheden.

Luc
Nou ik ben bang dat het me niet lukt, ben niet zo goed in VBA,het is een oude programma dat een ex-collega had geschreven(voor het bedrijf) en gezien het feit dat we geen PC met windows 98,2000 op kantoor hebben, probeer ik het programma om te zetten. maar hellas als het niet lukt dan .....

Laatst bewerkt:
Beschrijf hier eens wat het programma moet doen.
Indien het niet te moeilijk is, zijn er allicht mensen die je verder willen helpen.

Een uitgebreid programma is natuurlijk een andere zaak.

Luc

GWBasic, TurboBasic of een andere variant van good old Basic omzetten naar VBA.....
forget it. VBA heeft een object gebaseerde structuur en dat schrijft heel anders als Basic versie's die nog in dos worden gemaakt.

Luc Heyndrickx zei:
Beschrijf hier eens wat het programma moet doen.
Indien het niet te moeilijk is, zijn er allicht mensen die je verder willen helpen.

Een uitgebreid programma is natuurlijk een andere zaak.

Luc

Het programma is te complex, het is een programma dat meetwaarden transformeerd naar een vlak, het is een 3D-transformatie programma, dus ik denk dat het hier niet lukt, maar misschien dat er iemand is die me kan helpen aan een 3d-transformatie prog(liefst onder Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan