Oude videokaart kapot heb een nieuwe nodig maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijs1996

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2014
Berichten
9
Hallo,

ik heb een vraag over welke videokaart het beste in mijn systeem past.
het systeem werkt uitermate goed maar ik zoek nog een nieuwe videokaart.
ik heb hiervoor een videokaart gekocht een : sapphire toxic r9 280x.
maar na een tijdje werkte de kaart niet zo goed meer er kwamen allerlij
kleuren in beeld en het beeld deed heel raar. (zie filmpje) https://www.youtube.com/watch?v=mebvke_wUTg
dus ik heb hem terug gebracht en ben nu opzoek naar een nieuwe videokaart die wel goed werkt.
ik speel vaak games zoals: battlefield 4, farcry, en binnenkort ook hopelijk gta5.
hier zijn de specificaties van mijn computer.

Amd fx 8350
Asus m5a97 r2.0
Corsair vengeance 1600 ddr3 (3x 4GB)
Seagate barracuda 1TB
Kingston ssdnow v300 120gb
Corsair cx 750M
sharkoon T28

dus welke videokaart past het beste bij dit systreem?
(Budget is ongv 300 euro)
crossfire is een optie
 
Laatst bewerkt:
die r9 280x is anders een prima kaart. wil je een wel goede kaart haal dan een nieuwe (je had deze zag ik al terug gebracht)
 
ik ben opzoek naar een nieuwe kaart maar ik weet niet wat nu de beste is
 
die r9 280x is een van de beste. of nvidia 840 of hoger maar ik heb me nooit in nvidia verdiept
 
ja daarom heb ik hem toen gekocht maar na ongv 2 dagen werkte de kaart niet meer en volgens meerdere forums is het een mindere kaart
 
Voor een budget van 300 euro is de R9 280X de beste videokaart die je kunt kopen ;) Is in principe absoluut geen slechte kaart, ik denk enkel dat je wat pech hebt gehad.

Tegenhanger van Nvidia voor deze kaart is de GTX770 ;)
 
Laatst bewerkt:
ja daarom heb ik hem toen gekocht maar na ongv 2 dagen werkte de kaart niet meer en volgens meerdere forums is het een mindere kaart

we kunnen hier een discussie tot in oneindigheid overhouden, maar ik wil het hier bij laten:
als iets kappot gaat dan hoeft het niet meteen slecht te zijn

forums worden het meest gebruikt om problemen op te lossen. en dus zul je er minder snel mensen aantreffen die posten dat ie zo goed is. ook mag iedereen er reageren, zo zijn er ook mensen die een 9800 beter vinden puur omdat ze die hebben
 
Klopt,
De 280X en GTX770 liggen ongeveer gelijk, een beetje afhankelijk welke games je speelt.

Ik ben zelf van het groene kamp (Nvidia). Maar heb ook ervaring met de 280X.
Mocht je een nieuwe gaan kopen, overweeg eens een ander merk ala Asus of MSI.
Zelf vind ik deze qua kwaliteit het beste (spreek puur uit eigen ervaring).
De bouwkwaliteit van Asus is net wat beter dan van MSI. Maar de MSI kaarten zijn net wat sneller geclocked

MSI GeForce GTX 770 Gaming op 1,137GHz met 2GB
€ 272,05
MSI GeForce GTX 770 Gaming op 1,137GHz met 4GB
€ 345,50 (theoretisch beter bij meerdere schermen)
Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC op 1,059GHz
€ 286,84
Asus GeForce GTX 770 4GB DirectCU II OC op 1,058GHz
€ 357,98
MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB op 1GHz
€ 234,85
MSI Radeon R9 280X GAMING 6GB op 1GHz
€ 303
Asus R9280X Radeon R9 280X op 970MHz met 3GB GDDR5
€ 262,85
 
Klopt,
De 280X en GTX770 liggen ongeveer gelijk, een beetje afhankelijk welke games je speelt.

Ik ben zelf van het groene kamp (Nvidia). Maar heb ook ervaring met de 280X.
Mocht je een nieuwe gaan kopen, overweeg eens een ander merk ala Asus of MSI.
Zelf vind ik deze qua kwaliteit het beste (spreek puur uit eigen ervaring).
De bouwkwaliteit van Asus is net wat beter dan van MSI. Maar de MSI kaarten zijn net wat sneller geclocked

MSI GeForce GTX 770 Gaming op 1,137GHz met 2GB
€ 272,05
MSI GeForce GTX 770 Gaming op 1,137GHz met 4GB
€ 345,50 (theoretisch beter bij meerdere schermen)
Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC op 1,059GHz
€ 286,84
Asus GeForce GTX 770 4GB DirectCU II OC op 1,058GHz
€ 357,98
MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB op 1GHz
€ 234,85
MSI Radeon R9 280X GAMING 6GB op 1GHz
€ 303
Asus R9280X Radeon R9 280X op 970MHz met 3GB GDDR5
€ 262,85

ik van t rode kamp :)

maar goed, sapphire, xfx en club3d leveren ze ook en die zijn ook net zo degenlijk als asus of msi

en bijv. het verschil tussen 800mhz en 1000mhz ga je echt niet merken (al is dat net zon discussie als met mensen die verschil in audio kabels horen)
 
Laatst bewerkt:
ik van t rode kamp :)

maar goed, sapphire, xfx en club3d leveren ze ook en die zijn ook net zo degenlijk als asus of msi

en bijv. het verschil tussen 800mhz en 1000mhz ga je echt niet merken (al is dat net zon discussie als met mensen die verschil in audio kabels horen)

Berust je alles op feiten...?
Ik heb totaal geen goede ervaringen met Sapphire en Clud3D.
En juist wel met Asus en MSI.

En als je een "high-end" en goed afgesteld, en gebalanceerd systeem hebt. zoals b.v. de mijne
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=438090.

Dan Maken die 200mhz verschil dus echt wel veel uit. In theorie is het 25%, in praktijk meestal minder.
Maar voor mij is +-10 of zelfs 5fps verschil echt wel een groot verschil. voor mijn prestaties in game.

En over het audio verhaal geld eigenlijk het zelfde:
Heb je een high end audio systeem. Dan hoor je echt wel degelijk verschil met diverse kabels.
Neem de Sennheiser HD 650 of HD 700. Deze kabels zijn niet perfect en zijn er dus aftermarket kabels beschikbaar welke dus echt wel zorgen voor (hoorbaar) beter geluidskwaliteit.
Maar sluit je ze aan op je onboard geluidskaart dan hoor je i.d.d. geen tot amper verschil.
 
Laatst bewerkt:
Berust je alles op feiten...?
Ik heb totaal geen goede ervaringen met Sapphire en Clud3D.
En juist wel met Asus en MSI.

En als je een "high-end" en goed afgesteld, en gebalanceerd systeem hebt. zoals b.v. de mijne
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=438090.

Dan Maken die 200mhz verschil dus echt wel veel uit. In theorie is het 25%, in praktijk meestal minder.
Maar voor mij is +-10 of zelfs 5fps verschil echt wel een groot verschil. voor mijn prestaties in game.

En over het audio verhaal geld eigenlijk het zelfde:
Heb je een high end audio systeem. Dan hoor je echt wel degelijk verschil met diverse kabels.
Neem de Sennheiser HD 650 of HD 700. Deze kabels zijn niet perfect en zijn er dus aftermarket kabels beschikbaar welke dus echt wel zorgen voor (hoorbaar) beter geluidskwaliteit.
Maar sluit je ze aan op je onboard geluidskaart dan hoor je i.d.d. geen tot amper verschil.

naja, is uiteraard voor iedereen wisselend, als jij het anders verneemt kan dat, daar ga ik verder niet op in. ik verkoop/gebruik al 3 jaar zonder problemen club3d en sapphire kaarten.
 
Laatst bewerkt:
al die merken zijn 1 pot nat imho het grootste verschil zit em in de koeling en garantie
de rest is vrijwel het zelfde want AMD/NVIDIA komen met standaarden aan en daar wijken de fabrikanten niet veel vanaf.
 
Firest0rm, waarom hebben diverse merken zoals asus, msi etc. dan toch aangepaste kaarten met onder andere uit eigen fabriek gemaakte PCB's, transistors etc..? Soms is het enige wat nog het zelfde is aan een kaart van diverse fabrikanten de chip, die is van AMD of Nvidia.
 
overklok optie's echter ben je afhankelijk van de GPU chip voor een goede OC
verder is zon OC niet echt interessant je haalt er vaak niet meer dan 5fps bij games uit...

en om daar nou speciaal je gpu op te kopen kun je imho beter voor garantie en goede koeling kiezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan