Oude voeding in nieuwe pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
De voeding van m'n Pentium 4 - 2,53 GHz. 256 MB ram. 64 MB ati radeon 9000. kabel internet. Packard Bell computer is kapot.

De koeling had het al enige tijd begeven zonder dat we het doorhadden. En nu is de voeding kapot gegaan.

Dus m'n vader gaat nu Packard Bell bellen om een nieuwe voeding. De boxen die aan de monitor zitten hebben een stekker die naar de geluidskaart gaat en een stekker die in onze voeding ging. Ik heb nog nooit een andere voeding gezien met een input voor een stekkertje van boxen.

Het kan dus wel 2 weken duren voordat we een goeie voeding van Packard Bell ontvangen (kopen). Dus ik denk erover om de voeding uit deze oudere computer tijdelijk over te zetten naar de goeie pc.

Specs:
Kapotte voeding goeie PC:
FSP Group Inc.
Model no: FSP250-60PNA (PF)

AC input: 115/230V~,6/3A,60/50Hz
Max. output power: 250W
DC output: +3.3V === 20.0A(ORG), +5V === 20.0A(RED), +12V === 14.0A(YEL) +5Vsb === 2.0A(PURP), -12V === 0.4A(BLUE)
Fuse rating: 6.3A, 250V~

--------

Werkende voeding oudere PC (Pentium 2 350 MHz, 64 MB ram):
Fotron/Source
Model no: FSP 250 - 61GT
AC input: 115/230V~,8/4A,60/50Hz
Max. output power: 250W
DC output: Bijna hetzelfde enkele andere getallen geloof ik.
Fuse rating: 6.3A, 250V~

Kan dit?
Maken die kleine verschillen veel uit?
Ik heb er totaal geen verstand van dus..
Maar tis wel vrij belangrijk dat we de goeie pc zo snel mogelijk weer kunnen gebruiken.

Dat we er niet zomaar een voeding in kunnen zetten is dus ivb met onze boxen die je ook in de voeding moet pluggen om een of andere reden. Maar tijdelijk kan et dus wel, dan plug ik m'n koptelefoon wel gewoon tijdelijk in de geluidskaart.

Als de aansluitingen hetzelfde zijn, dan kan dit, maar vaak bij de oudere computers met name pentium 2 is de aansluiting anders, daar zou ik dan eens goed naar kijken, maar verder kan het

Je kunt die voeding gerust in je pc zetten.
Mits de oude voeding ATX is en de 4 polige stekker voor de Pentium 4 heeft.
Ben bang van niet, omdat deze uit een Pentium 2 komt.:(
Zoals je zelf al aangeeft, kun je de boxen niet aansluiten.
wat voor soort stekker hebben die boxen voor de voeding?

Laatst bewerkt:
Die luidsprekers hebben waarschijnlijk 12V nodig. (Wel even proberen dit te controleren.) Die zou je ook ergens anders vandaan kunnen halen.
Verder zou ik gewoon die andere, bijna dezelfde, voeding proberen.

En anders, de voeding meenemen naar de locale pc zaak en laten zien, mischien hebben ze er wel 1 liggen of kunnen ze er sneller aan komen, packerd bell duurt inderdaad lang, dat is alleen maar vervellend.

de stekker van de boxen naar de voeding is een "o" stekker. Dus je plugt em in een gaatje met een "|" erin.

Ik ga nu ff kijken of de oude voeding erin kan. Hoewel ik dan idd denk dat ie geen 4 polige stekker heeft :(

En dinsdag gaan we dan ff met de voeding langs een computerzaak in Haarlem.

bedankt voor de reacties in ieder geval :)

tsja ik heb daar geen verstand van :P

in ieder geval, de oude voeding had inderdaad geen 4-polige stekker voor de processor dus kon het niet.

Dinsdag dus maar opzoek naar een voeding met zo'n 12v input zodat de computer EN de boxen het weer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan