oude website vs nieuwe website

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasvdpasch

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Hoi!

Wij hebben al reeds 3 jaar een website voor het verhuren van een vakantiehuis op Bali: www.balivakantievilla.nl

Echter een probleem, deze site is gemaakt door mijn neef en voldeed niet aan de google voorwaarden (veel in tabellen gewerkt etc.) Nu heb ik op school een kleine cursus gevolgt voor html en php. De website heb ik helemaal opnieuw gemaakt via html en css.

Nu tot mijn schrik zie ik dat wij niet meer bovenaan in google staan terwijl ik dat met de oude website wel stond onder vele zoektermen??!!

Nu heb ik iemand gesproken en die vertelde mij dat het op te lossen is door via google te laten weten in je html met een code dat dit het vervolg is van de oude site. Zo gooit google niet alle oude gegevens weg en hoef ik niet weer 3 jaar te wachten totdat ik hetzelfde resultaat heb bereikt.

Echter weet ik niet wat die persoon bedoeld en die kan het mij ook niet uitleggen.

Het lijkt erop dat wanneer mensen jou website aanklikken de links van de oude website tevoorschijn komen maar snel door worden gelinkt naar de nieuwe met een bepaalde code in html.

Of zijn er andere oplossingen zodat mijn geschiedenis niet zomaar wordt weggegooid bij google?

Wie zou me kunnen helpen?

Groetjes

@dancorave: Kun je even toelichten waarom je die link aangegeven hebt? Het gebruik van keywords in de meta-data wordt (tenzij ik me sterk vergis) helemaal niet meer door Google gebruikt bij de ranking, dus misschien bedoelde je wat anders?

Tijs.

@dancorave: Kun je even toelichten waarom je die link aangegeven hebt? Het gebruik van keywords in de meta-data wordt (tenzij ik me sterk vergis) helemaal niet meer door Google gebruikt bij de ranking, dus misschien bedoelde je wat anders?

Tijs.
Keywords worden inderdaad door de meeste zoekmachines genegeerd, maar dat geldt niet voor de meta description.

Nou het heeft blijkbaar met de 301 of 302 redirect te maken?

Kan iemand dit uitleggen hoe dat zit? Want vind dit erg moeilijk!

en graag meer uitleg dan alleen een linkje..

Nou het heeft blijkbaar met de 301 of 302 redirect te maken?
Daar heb je alleen iets aan als de site van adres veranderd is, daarmee kun je bezoekers, en bots, doorsturen van het oude adres naar je nieuwe adres. Als je alleen ontwerp en inhoud van je site veranderd hebt heb je daar voor zover ik weet niets aan. Ik denk dat je gewoon moet wachten totdat de bots je site opnieuw geïndexeerd hebben maar daar kan ik me in vergissen.

EDIT: wat je zou kunnen proberen om het proces te versnellen is om bij Google's webmaster tools een sitemap van je site te uploaden. Deze site kan gratis een site map voor je maken ma ik heb die site nog nooit gebruikt dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen.

Laatst bewerkt:
nou ik heb de pagina´s allemaal veranderd.

De pagina´s van mijn neef eindigden op .htm en .aspx

en mijn pagina´s eindigen op .html en .php

Dus er zit erl degelijk een verschil.

Dus het is sonde om die 3 jaar dat we hoog in google stonden weg te gooien en ik heb gehoord dat dit met de 301 redirect op telossen is? Zo ziet google: ow die site (.htm) is dezelfde als .html

De pagina´s van mijn neef eindigden op .htm en .aspx

en mijn pagina´s eindigen op .html en .php
Ah, dat had je in je eerste post niet vermeld, ik dacht dat je alleen de inhoud van de pagina's had veranderd. In dit geval kun je inderdaad een 301 redirect gebruiken. Er staat, o.a., hier uitgelegd hoe dat moet.

Ik ben daar ook niet erg in thuis, maar er schijnt ook 'n manier te zijn om alle pagina's die eindigden op .htm in één keer door te sturen naar .html (als de rest van de naam 't zelfde is natuurlijk). Of van .html naar .php, enz. Maar hoe dat precies moet, weet ik ook niet.
Eventueel zou je je vraag ook kunnen stellen op 't forum van Google (Nederlandstalig):
http://www.google.com/support/forum/p/webmasters/browse?hl=nl
Of zoek daar 'ns op 'redirect 301'

Die site voor 'n sitemap van Naarling ken ik ook niet. Van deze site weet ik in ieder geval dat de sitemap prima is:
http://www.auditmypc.com/xml-sitemap.asp
En voorzover ik weet ook voor 'n onbeperkt aantal pagina's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan