Oude windows 7 op 2e harde schijf wil niet gedelete worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een 2e PC die niet meer werkt. De HD er van heb ik in mijn andere PC gedrukt en beheer ik nu via de windows 7 geïnstalleerd in deze PC. Op de HD van de oude PC staat een windows 7 versie. Nu probeer ik die windowsfolder daarvan te verwijderen maar krijg steeds de melding dat ik geen eigenaar ben. De eigenaar is TrustedInstaller. Nu heb ik al uitgevonden hoe ik de eigenaar kan veranderen naar de administrator van deze windows. Dit lukt tot op zekere hoogte. Op een gegeven moment krijg ik deze melding als ik de eigenaar verander... :

Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: (hier staat de HD en folder welke ik niet kan veranderen) Toegang geweigerd.

Ik kan dus nu nog steeds niet die windowsfolder verwijderen omdat ik de eigenaar niet kan veranderen dankzij die fout. Ik wil graag die windowsfolder verwijderen zodat ik 20GB aan ruimte kan vrijmaken op die extra HD. Ook de program files (x64) folder krijg ik niet weg dankzij deze fout. Ook die kost mij zo'n beetje 8GB welke ik ook graag vrij zou maken voor extra ruimte op deze extra HD.

Let op!! Ik wil de windowsfolder van de extra HD van de oude kapotte PC dus verwijderen en niet de windowsfolder van de windowsversie welke ik draai op de werkende PC!! Ik weet wat ik doe en ik ben niet bezig mijn draaiende windowsfolder te deleten. Dit voor het geval dat niet duidelijk is.

Ik wil dus graag weten of iemand een idee heeft op welke manier ik die folder kan deleten zonder de hele HD te formatteren, want er staan nog wat bestanden op die ik wel wil bewaren maar welke ik door hun grootte niet op een andere HD ofzo kan zetten aangezien die al vol zitten. En ook graag zonder programma's waar ik geld voor moet neerleggen want die heb ik al gevonden maar de site en aanbieder lijken behoorlijk oplichterig en ik heb geen garantie dat het programma ook daadwerkelijk werkt als ik het koop. (Programma heet Long path tool. Stond bij een reactie op een website maar ik vermoed dat de reactie van de maker van dat tool is en dus geen garantie dat dat programma echt werkt. Alleen het woord van 1 gebruiker in een reactie dus dat vertrouw ik niet zo. En als freeware trial kan je niks met dat programma natuurlijk.)

Anyways, als iemand weet hoe ik die folders kan verwijderen door de beveiliging op 1 of andere manier te omzeilen of op te heffen dan graag.

Bij voorbaat dank,

Koen

Alle opties in die thread ben ik door veel google-en al doorheengelopen. Ik heb nu zelfs de optie, take ownership aanstaan in mijn contextmenu. Niks helpt. Ik moet nu per bestand, stap voor stap, take ownership doen en sommige bestanden staat de optie, take ownership er ineens niet in. Als ik die bestanden dus handmatig op een andere eigenaar instel dan krijg ik dus wat ik eerst al aangaf in mijn eerste post "Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: (hier staat de HD en folder welke ik niet kan veranderen) Toegang geweigerd." <-- dat dus, en andere bestanden geeft ie een error dat hij het bestand niet kan veranderen omdat ik geen rechten heb.

Ik zie bestanden op alleen lezen staan, ik denk, dan vink ik dat uit, maar dan heb ik dus geen rechten om het bestand te veranderen. En ik kan het bestand niet van eigenaar veranderen omdat het waarschijnlijk op alleen lezen staat en ik kan het alleen lezen dus niet uitzetten omdat ik geen rechten heb.... Dit is beyond frustrerend gewoon.... Het is dat ik die andere bestanden wil bewaren maar ik sta op het punt om die HD te formatteren gewoon... aaargh.

Ik ben bang dat ik die bestanden van de oude windowsmappen gewoon niet verwijderd ga krijgen tenzij ik bestand voor bestand ga "take ownershippen" maar dat is een monnikenswerk omdat het nog steeds 20GB aan bestanden betreft. Tenzij iemand weet hoe ik echt echt echt echt echt echt!!! controle over windows krijg ben ik bang dat deze map zal blijven staan tot sint juttemis en pasen en pinksteren op 1 dag vallen.... Een soort van super-duper-ubermaster-above-all-mega-monster-lord-administrator-toegang, zoiets zoek ik nog. Als iemand zoiets heeft/weet, hellup A.U.B.

Dat was een optie voor win XP. Dat heb ik gevonden via google ook, alleen die optie staat niet in win 7 ultimate. Er staat wel "wizard delen gebruiken (aanbevolen)" en die heb ik zowel uit als aan gehad en het werkt niet. Ik doe rechtermuisknop op de map, stel de hele gebruikersbeveiliging rits in om mij de beheerder van die map te maken en hij pakt alle onderliggende mappen en bestanden niet.

Ik zie ook nergens een optie staan waar ik kan aanvinken of op kan klikken om te zeggen dat ie ook alle onderliggende mappen moet doen, dus ik weet niet of die dat doet, maar zelfs al doet ie dat wel of niet, hij blijft zeggen... "Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: (hier staat de HD en folder welke ik niet kan veranderen) Toegang geweigerd." als ik op toepassen druk.

En er zijn bestanden waar die gewoon zegt dat hij geen veranderingen kan toepassen, error. Geen melding over beveiliging maar gewoon dat ie geen toegang heeft tot het bestand om onbekende reden. En ik wil juist de rechten veranderen om toegang te krijgen tot het bestand maar ik heb geen toegang om de rechten te vervangen.... wat erg vaag is en wat dus zou betekenen dat ik nooit toegang tot zo'n bestand kan krijgen zelfs...

Zoals het nu lijkt mag men in windows gewoon niet doen wat men zelf wil met zijn computer volgens microsoft. Ik heb geen toegang en ik krijg geen toegang ook al wil ik toegang creëren, hij zegt gewoon:

"Geen toegang tot het bestand, je hebt rechten aangezet maar ik geef je gewoon geen toegang, niet omdat je geen rechten hebt maar gewoon omdat ik je geen toegang geef. Je hebt rechten, geen toegang... Eigenlijks heb je geen rechten maar dat zeg ik niet zodat het lijkt alsof je ze hebt terwijl je ze lekker niet hebt want van microsoft mag ik, win7, je niet de baas over je eigen PC laten zijn."

Dus, iemand die weet hoe ik win7 kan laten denken dat ik microsux ben zodat ik wel toegang en rechten heb tot mijn eigen PC en kan doen en laten wat ik wil, dan hoor ik het graag. (Er was namelijk zo'n optie in win XP, dan moest je in cmd iets typen, dan startte de PC automatisch opnieuw op en daarna was je ingelogd met een masteradministrator account, die nog boven de gewone administrator account stond. Toen had ik echt volledig beheer over Win XP, geen map was meer ontoegankelijk. Zoiets voor Win 7 zou mooi zijn.)

(Er was namelijk zo'n optie in win XP, dan moest je in cmd iets typen, dan startte de PC automatisch opnieuw op en daarna was je ingelogd met een masteradministrator account, die nog boven de gewone administrator account stond. Toen had ik echt volledig beheer over Win XP, geen map was meer ontoegankelijk. Zoiets voor Win 7 zou mooi zijn.)
Staat ook in mijn link, activeer via de prompt de administratoraccount.
http://www.everything-microsoft.com...-disable-the-windows-7-administrator-account/

Laatst bewerkt:
Die optie heb ik ook gedaan, dat was de gewone administratoraccount. Op die manier maak je die actief zodat je hem kiezen kan.

Wat ik bedoelde met de win XP truuk was dat je explorer.exe moest killen, (ofziets) en dan in cmd een optie moest intypen om explorer.exe als een system ofzo te herstarten, dit gebeurde dan en de account waar je daarna mee ingelogd kwam heette dan system of iets dergelijks, geen administrator dus maar een soort, baas boven de administrator nog. En in administrator account kon je nog mappen hebben waar je geen controle over had, in system had je dat dan wel. Ik had compleet geen melding meer van geen toegang, of administrator nodig. Maar datzelfde truukje werkt helaas niet in win 7 dus ik hoop eigenlijks dat iemand een win 7 variant dar op kent? Dat zou het erg makkelijk maken.

Naja, ik denk dat dat er niet is. Wel balen want de data die ik wil bewaren is 300GB groot, ik heb 300GB vrij en ik moet een totale grootte hebben van 900+ GB (tis een TB HD) dus die windowsbestanden en programfiles nemen samen nog es 300GB in beslag die ik wel voor andere dingen wou gebruiken.... Hopelijk win ik een externe HD, dan kan ik de bestanden daar op zetten en dan deze HD gewoon formatteren..... Zucht, windows...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan