Oude Windows verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Het blijkt, dat er 2 versies van W,XP op mijn systeem staan. Hoe kan ik de oudste versie van W,.XP verwijderen?

Als ik opstartr krijg ik nog steeds deze melding:
invalid configuration information - please run SETUP programm
Na 1 minuut moet ik bij DELL mijn wachtwoord gevennen dan krijg ik een scherm met 2x
Windows XP. Als ik dan kies start hij verder op.
Deze is de laatste die ik heb geinstalleerd. Het blijkt dat er nog een oude opstaat.
Hoe kann ik deze verwijderen en waar?

Na 1 minuut moet ik bij DELL mijn wachtwoord gevennen dan krijg ik een scherm met 2x
Windows XP. Als ik dan kies start hij verder op.
Deze is de laatste die ik heb geinstalleerd. Het blijkt dat er nog een oude opstaat.
Hoe kann ik deze verwijderen en waar?

Voordat je gaat verwijderen, doe dan eerst dit om er zeker van te zijn dat de juiste versie opstart...

De bootmanager van Windows slaat de gegevens over het opstartproces op in de BCD (Boot Configuration Data Store). De BCD wordt opgeslagen in de map boot van de actieve partitie,

Dit kan met een tool als EasyBCD (download: http://neosmart.net/EasyBCD/, (registreren is niet verplicht)) worden aangepast.

Met de knop View Settings wordt de opbouw van het bootmenu getoond.
Met de knoppen Edit Boot Menu en Add New Entry zijn wijzigingen ain de BCD aan te brengen, zoals het verwijderen en/of toevoegen van een Windows-installatie, het instellen van het standaard besturingssysteem, het wijzigen van de getoonde volgorde in het opstartmenu en de maximale wachttijd voor de gebruiker om een keuze te maken voordat automatisch wordt doorgestart naar het standaard besturingssysteem (standaard 30 seconden).

easybcd.png

Daarna kun je vanuit de juiste opstartende Windows de hdpartities van de andere schijf verwijderen.

niubipartitioneditor.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan