ouder moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Hallo iedereen,

omdat ik laatst geslaagd ben heb ik weer wat geld gekregen om uit te kunnen geven.

Ik heb nu een dell optiplex 755 (specs van pc staat in lijst van mijn systemen).

Nu zie ik op marktplaats het volgende moederbord voor 15 euro: Asus P5QL Pro

En de kast die ik er voor wil kopen is deze: coolermaster n300

Ik wil mijn cpu, werkgeheugen, videokaart, hdd, ssd, dvd drive en wifi kaart van mijn dell meenemen naar mijn nieuwe pc.

Mijn vraag is: zal het moederbord in deze tower passen? Ik weet al dat de formfactor overeenkomt en ik neem aan dat de usb3 port van de tower niet gaat werken met het moederbord.

En wat voor psu raden jullie mij aan?, ik zat denken aan een corsair vs 450W.

Alvast bedankt vor jullie hulp:thumb:

Je schiet er weinig mee op, waarom wil je oude meuk vervangen door oude meuk?
Spaar door voor een algehele upgrade/PC.

ik heb maar 100 euro als budget, en ik wil mijn q9550 overklokken.

en met 5 euro per week kom je ook niet echt ver:D

Ik kan er altijd nog een nieuw mobo in zetten in de toekomst, dus echt zonde is het niet.

trouwens de enige oude hardware die ik ga kopen is het moederbord, de rest is nieuw.

Zo oud is een core 2 quad systeem nou ook toch niet, het is geen pentium 2 ofzo:confused:

Ik wil gewoon weten dat het moederbord in die kast kan.

kan de titel van het topic veranderd worden?

Laatst bewerkt:
Als de form factors overeenkomen zal het moederbord er gewoon in passen.
De voeding is waarschijnlijk voldoende; welke videokaart ga je gebruiken? Als je echter later besluit om je systeem toch écht te upgraden zal de voeding waarschijnlijk niet voldoende zijn. Het kost dan weer extra geld om een nieuwe voeding aan te schaffen. Maar goed, dat is buiten je vraag om.

En nog gefeliciteerd ;)

ik gebruik nu galaxy gtx 750 ti single slot, een betere kon niet in mijn huidige systeem.

Als deze kast en dit mobo koop, dan houdt ik nog ongeveer 45 euro over en mischien dat ik ergens nog een tientje heb liggen.

dan kan ik bijv deze kopen:http://www.paradigit.nl/coolermaster-gm-series-g450m-450-watt/80012789/details.aspx

deze is ook 450w, maar dan wel modulair.

Wat vinden jullie een goede psu voor ongeveer 50 euro?

Laatst bewerkt:
Elke cent die je in dit systeem stopt kun je net zo goed in een wensput gooien. Spaar door voor een nieuwe build en gebruik daar eventueel die GTX 750 Ti in. Voor een eurootje of 500 heb je al snel een i5 + moederbord + voeding + SSD.

Zo oud is een core 2 quad systeem nou ook toch niet, het is geen pentium 2 ofzo

Zelfs een i7 860 van 6 jaar oud is voor de huidige game-normen niet meer te doen. Ik lees vaak dat mensen daar een GTX960 voor kopen en alsnog tegen een bottleneck aan lopen. Een Intel Core 2 Quad is zelfs nog een generatie ouder. Ik kan me niet voorstellen dat die jou goed laat profiteren van de capaciteit van die GTX 750 Ti.

Sorry dat ik je zo afkraak, maar ik wil je er echt bewust van maken dat je hier geen cent in moet stoppen.

snap ik,

Wil hier over 1 of 2 jaar ook gelijk een ander mobo inzetten

En we praten hier ook maar over 15 euro

En ja, ik ben ben iemand die niet alles op ultra settings zet en ik zet de resolutie ook op 1366x768 bij de meeste games, dus voor mij is een core 2 quad q9550 wel genoeg.
Gta 5, battlefield 4 en crysis 3 draaien hier bijvoorbeeld prima, en minecraft met op hoogste settings met seus shaderpack ook.

Het verschil tussen een core 2 quad en de huidige generatie core ix processors is groot, dat geef ik toe, maar ik vind het verschil in de praktijk wel meevallen

En het is zonde om nu een ddr3 mobo te kopen, want dan wordt geheugen upgraden later heel duur.

En ja, mensen die een core 2 duo combineren met een gtx titan, die moeten het zelf maar weten:P

Maar ff ontopic, dat mobo zal dus gewoon werken? zouden de frontpanel aansluitingen ook passen.

Laatst bewerkt:
Ik zou niet zon moederbord willen kopen.

Als ik jou was zou ik even doorsparen, heb je meer profijt van.

Een 750 ti is nu nog een beetje decent, maar begint wel langzaam obselete te worden.

Ik zou dan een mooie i5 processor halen en een mooi moederbord, dat moederbord wat je wilt kopen is maar een DDR2 slot, dat zijn niet de snelste RAM meer. (Dus als je een upgrade wilt uitvoeren, helaas een DDR3 RAM gaat niet)

Ik heb zelf ook een Dell Optiplex 755 gehad, was opzig een mooi ding alleen waren er problemen met de voeding (het was bijna een kabelbrand geworden!), dus heb ik maar een nieuwe computer gekocht (later een 750 ti gekocht)

Dus ja, t is je eigen keuze maar zon moederbord raad ik absoluut niet aan.

Dat met geheugen bedoelde ik niet op die manier, weet zelf ook wel dat ddr2 en ddr3 niet compatible met elkaar zijn.

Ik bedoelde meer dat als ik nu nog een nieuw budget mobo met ddr3 zou kopen, dat dat een beetje zonde zou zijn, want 10 tegen 1 dat geheugen upgraden later te duur wordt, als ddr4 de norm is, zelfs in het budget segment

Het is alleen het mobo zelf wat ik koop dat oud is, maar omdat ik de rest zoiezo toch al heb, maakt het mij niks uit.
Ga hier later over 2 jaar een nieuw mobo inzetten zoals ik al zei.

en dat van gtx 750 ti en obselete, hij wordt nog steeds geproduceerd door nvidia hoor! en je kunt er letterlijk elke game nog prima op spelen,
Ik heb hem ook net nieuw gekocht dus dat een gtx 750 ti obselete is, klopt van geen kant.

Dat een core 2 quad obselete is dat snap ik, maar dat van de gtx 750 ti niet:shocked:

Even voor de duidelijkheid, ik ben pas 17 dus ik zwem hier niet in het geld!

Laatst bewerkt:
hallo iedereen:D

Ik heb een paar kleine aanpassingen gemaakt

de kast die ik wil hebben is nu deze: https://www.mycom.nl/componenten/behuizingen/6011/cooler-master-elite-310-zwartzilver

en de psu die ik ervoor zou willen nemen is deze: http://www.paradigit.nl/fortron-source-fsp460-60hcn-460w/80014012/details.aspx

de keuze voor het moederbord is hetzelfde gebleven.

zou dit allemaal samen kunnen gaan?

ik wil nu ook graag niet meer horen dat een socket 775/ core 2 platform verouderd is, voor mij niet namelijk.

Laatst bewerkt:
Die voeding is een low-buget ding zonder certificering en gaat het opgegeven vermogen nooit halen.
De keuze is aan jezelf uiteraard, maar ik raad dat ding af. Een goede, gecertificeerde voeding in deze prijscategorie is er 1 van deze 3.

Sorry hoor maar mis ik iets..?
Ik geef je een advies m.b.t. de nieuwe voeding die je gekozen hebt en jij begint over je videokaart....:shocked:
Ik had vooraf het hele topic gelezen en welke videokaart je hebt wist ik dus al, dus vraag ik mij af wat je met deze reactie bedoelt duidelijk te maken..?:confused:

Oké, geen antwoord maar gewoon je reactie verwijderen...tsja, zo kan het ook...:rolleyes:

ben ik weer,

Scrapheap, zover ik weet heb ik geen reactie gegeven en verwijderd.

De reactie over m.b.t de gtx 750 ti gaf ik voor uw reactie over de voeding, dus wat u daarmee bedoeld snap ik niet helemaal

De tip van computerland12 van de corsair cx430 is een goede, denk dat ik die er dan bij ga nemen in plaats van de die van fortron.

Ik begon over de videokaart omdat ik wilde duidelijk maken dat die niet obsolete was, en dat nog een tijdje zo zal blijven.

Misschien dat ik een beetje uitviel maar dat was niet mijn bedoeling, mijn excuses daarvoor.

Maar ja, in de wereld van computers gaat alles natuurlijk erg snel, wat nu gloed nieuw is is morgen al verouderd.;)

het enige waar ik nu mee zit is of de frontpanel aansluitingen wel zullen passen op het moederbord, maar de enige manier hoe ik daar achter kom is om de handleidingen van het mobo en de kast te vergelijken, of zit daar ook een standaard in?

Laatst bewerkt:
is er trouwens een manier om de titel te veranderen "ouder moederbord in nieuwe behuizing"

alvast bedankt:thumb:

het enige waar ik nu mee zit is of de frontpanel aansluitingen wel zullen passen op het moederbord, maar de enige manier hoe ik daar achter kom is om de handleidingen van het mobo en de kast te vergelijken, of zit daar ook een standaard in?

De audio- en usb-aansluitingen aan de voorkant van de kast passen op je moederbord.
Was dit je laatste vraag of heb ik er nog één gemist?:rolleyes:

Ik heb het mobo toch maar niet gekocht, omdat hij defect bleek te zijn ( het duurde super lang voordat de verkoper reageerde )

Denk dat ik maar bij mijn huidige setup blijf;)

Misschien wil iemand mij nog een socket 775 mobo doneren?:love:

In ieder geval bedankt voor jullie hulp:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc dus dit topic is overbodig.

Nog een prettige avond.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan