• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ouderdomsanalyse - functie ZOEKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Hallo,

ik ben bezig een ouderdomsanalyse samen te stellen maar het plaatsen van de factuurbedrag met een bepaald aantal dagen in de juiste kolom wil niet lukken.

Ik heb het geprobeerd met de volgende formule:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(30;J2;E2));"";(ZOEKEN(30;J2;E2)))

Iemand een idee welke formule hiervoor het beste past.

Bijlagen

Hallo,

ik ben bezig een ouderdomsanalyse samen te stellen maar het plaatsen van de factuurbedrag met een bepaald aantal dagen in de juiste kolom wil niet lukken.

Ik heb het geprobeerd met de volgende formule:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(30;J2;E2));"";(ZOEKEN(30;J2;E2)))

Iemand een idee welke formule hiervoor het beste past.

Voor het eerste:

=INDEX($B$1:$E$1;1;VERGELIJKEN(G2;$B2:$E2;0))

Dan doorvoeren naar beneden.

Beste Wigi,

ik begrijp de formule niet helemaal, waar kijkt de formule naar het aantal dagen ?

Als ik de formule in het sheet zet krijg ik #N/B

Wat doe ik niet goed?

Beste Wigi,

ik begrijp de formule niet helemaal, waar kijkt de formule naar het aantal dagen ?

Als ik de formule in het sheet zet krijg ik #N/B

Wat doe ik niet goed?

Heb je wel de juiste bijlage bijgevoegd?

Ik begrijp trouwens niet echt de bedoeling. Ik dacht je bedragen wilde opzoeken in de tabel.

Wigi

Wigi, sorry voor de late reactie maar ik hand inderdaad niet het juiste file bijgesloten (lekker slim) sorry.

De oplossing heb ik inmiddels wel gevonden. Ik heb de functie ZOEKEN gebruikt i.c.m. een tabel op een ander tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan