Oudere databases onder Access2007 laten draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

sesam

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Iemand al ervaring met access 2007? Ik ben benieuwd wat er voor nodig is om ook databases gemaakt in oudere versies van access onder access2007 te laten draaien. Het grootste probleem bij mijn eigen databases zijn allerlei veiligheidsbeperkingen. Ik ben op zoek naar een manier om dit op een access2007 computer vantevoren in te stellen zodat mijn oude database gewoon start en gebruikt kan worden.

Ik ben benieuwd wat er voor nodig is om ook databases gemaakt in oudere versies van access onder access2007 te laten draaien.

Niets.

Groet,

Tardis

Toch problemen

Maar hoe zit dat dan met zaken als dat het bestand niet geopend mag worden omdat het niet veilig zou zijn, of dat het alleen-lezen wordt geopend, of dat de macro's en code niet uitgevoerd kan worden? Dat zijn toch complicaties die optreden als je een access2000 of 2003 bestand in 2007 gaat openen? Of ligt dat meer aan het besturingssysteem?

Dat zit in Vista en kun je in Vista uitzetten.
Helaas alleen aan of uit, dus niet voor specifieke toepassingen.

Geautomatiseerd uitzetten

En is het dan ook mogelijk om dit geautomatiseerd uit te schakelen? Bijvoorbeeld door een startprogrammaatje te schrijven die deze zaken eerst goed regelt voordat de access-database wordt geopend. Zijn het settings in de registry of zoiets?

Ik denk het niet.
Je hebt hier namelijk te maken met het probleem van de kip en het ie, wie was er eerst?
De boodschap die jij bedoelt is eigenlijk de vraag of je code mag uitvoeren. Om deze boodschap uit te zetten met behulp van code moet je code uitvoeren... en dan komt die boodschap.
Je zult het dus op de pc moeten regelen buiten access om.
Ik verwacht dat het een registry setting is, ik zou alleen niet weten welke.
Kun je natuurlijk wel achter komen, bijvoorbeeld met windiff: http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_registry_windiff.htm

Laatst bewerkt:
Ik ben van 2003 naar 2007 overgegaan en het heeft me nogal wat werk gekost. Vooral als er e.e.a. geprogrammeerd is (eventueel met behulp van macro's). Access 2007 werkt op sommige punten wel degelijk anders. Echter, alles was op te lossen. Het is al een jaar geleden dus vraag me niet meer naar de problemen.Een van de problemen was dat Access 2007 een andere manier van macro's heeft. Niet alle functies uit 2003 zijn meegenomen naar 2007 (of ze hebben een andere naam gekregen). Ik heb in de macro ook even moeten zoeken naar bepaalde functies omdat onveilige functies standaard niet zichtbaar zijn. Dit is makkelijk op te lossen door op het knopje "alle acties weergeven" in het macro ontwerp venster (maarja, eer je dat hebt uitgevonden...) :p. Al met al was mijn conclusie, is het niet perse nodig, stap dan niet over. Echter, moet je overstappen dan is 2007 een zeer fijne office versie.

Je vraag mbt tot de beveiliging kan misschien ook nog op een andere manier worden opgelost:
klik op de "office knop" (links boven) , ga naar "vertrouwenscentrum", klik op "instelling voor vertrouwenscentrum" > "vertrouwde lokaties" en maak een nieuwe vertrouwde lokatie aan (de folder waar je de acces database hebt draaien).

Voorlopig einde

Dat is een nuttige link, ga ik zeker iets mee doen.

Laten we het hier voorlopig maar bij laten, iedereen bedankt voor de bijdrages.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan