Oudere TP-Link wireless adapter WN823N weer in gebruik nemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb nog een oude TP-Link wireless adapter liggen TL-WN823N (wel nog steeds te koop lijkt het) , ooit gebruikt voor W7 en W8. Ik wil hem weer in gebruik nemen voor mijn W10 laptop.

De laptop pikt de adapter wel op als ik hem insteek, die komt in het rijtje te staan van Wifi netwerken in de buurt. Maar de beveiligingssleutel van mijn netwerk/router herkent hij niet.

--Is het überhaupt zinvol om zo'n adapter te gebruiken naast de huidige standaard Wifi van de laptop? (ter versterking van bv slechte verbinding? De adapter geeft 300 Mbps)
--Zo ja, gebruik je dan de adapter als versterking van de standaard verbinding (ze werken samen) , of moet je steeds één van de twee verbindingen kiezen?
--het installatie Cdeetje werkt niet meer met W10, dus ik moet kennelijk ergens een driver downloaden.
--Op de TP-Link site vragen ze meteen naar de versie (V1, V2, V3) maar die staat helemaal nergens op de adapter of op het doosje.
--Kan iemand me een goede download link geven (of nadere instructies) waar ik niet verstrikt raak in engelstalig abacadabra? ;)

Volgens TP-Link zou er een sticker op moeten zitten met de hardware versie of het staat gedrukt op het metalen USB gedeelte

Staat nog bij
TP-Link zei:
Note: wanneer u geen hardware versie kunt vinden aan het einde van het serienummer (FCC-ID) betekent dit meestal dat u over V1 van de hardware versie beschikt.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/46/

TL-WN823N_UN_3.0_03_normal_1507511752438u.jpg

Laatst bewerkt:
Zo'n USB dongle geeft in de regel een slechtere ontvangst dan de ingebouwde wifi met antenne. Dus tenzij er iets aan de hand is met je al aanwezige wifi zou ik er geen gebruik van gaan maken.

De 2 ontvangers werken zeker niet samen. Dus je mag kiezen via welke verbinding je gaat werken.

Zo'n USB dongle geeft in de regel een slechtere ontvangst dan de ingebouwde wifi met antenne. Dus tenzij er iets aan de hand is met je al aanwezige wifi zou ik er geen gebruik van gaan maken.
De 2 ontvangers werken zeker niet samen. Dus je mag kiezen via welke verbinding je gaat werken.

Ik ga het gewoon eens proberen (als ik hem aan de praat krijg), eens kijken of het iets uitmaakt. Al is het maar voor plekken waar de Wifi wat minder is.

Hoi,

Ik weet niet of ik het zelfde type heb als jouw, maar ik heb zo'n TP Link onlangs in een mini PC gestopt. Ik had hem er nog liggen. De ingebouwde wifi met antenne gaf slecht signaal af. Die heb ik uitgeschakeld, de drivers van de TP link opgezocht en gedownload. Hij geeft nu een beter signaal dan de oude. Mini PC staat op zolder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan