Oudere versie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Laatst heb ik windows media center geinstalleerd en ben toen 32 dagen weg geweest (zo vaak ben ik niet bij mijn tante, het is haar pc:P) en was helemaal vergeten om windows te activeren:| Heel dom dus. (kan me ook niet meer aanmelden alleen in veilige modus)
Nu blijkt dus dat ze toch niks aan media center heeft dus dacht ik gewoon xp erop te doen. Het is windows xp home edition maar toen ik de cd erin deed (in veilige modus) wilde ik xp installeren vanaf de cd maar toen gaf hij dit aan:

Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd.

Ik kon niet op doorgaan drukken maar alleen op annuleren. IK heb echt ten einde raad en als het moet wil ik best mijn pc formateren. Er staat nu toch nog niks belangrijks op.
Alvast bedankt.

Mvg

Mark Molina

maar dat probeer ik maar dan krijg ik dit:

Ik open MS DOS:
voer format c: in

en dan krijg ik deze melding

Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces in gebruik is.

xp

Het beste is opstarten met de windows xp cd die laten booten misschien doet hij dat vanzelf anders even in het bios aangeven dat hij eerst de cdrom moet opstarten.
Je krijgt dan later ook de mogelijkheid om te formatteren. Ik denk dat het zichzelf wijst.
Succes. Gr Harry

Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd.
Hieruit blijkt dat dit niet gaat lukken Harry.

Haal hier GParted op,het is een mooie (freeware)vervanger voor Partition Magic.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

Om op te starten,

2x enter
Kies taal enter
Kies keymap enter 3x

Greetz

Updaten lukt niet nee, maar een schone installatie zoals harry vertelde gaat wel zeker :)

cdtje erin en opnieuw opstarten (zorg wel dat bios op booten van CDrom staat)

je kunt XP namelijk niet (standaard) installeren via DOS. Om dit wel te doen volg je dit:

1. Plaats de XP cd in de cd-rom drive

2. Start DOS op (bijv. via opstart diskette)

3. Open de map I386 (commando: cd i386)

4. Start Winnt (commando: winnt.exe)

Nu start de installatie van Windows XP (in de setup krijg je vanzelf de vraag hie je wilt formatteren)

Greets

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt. ik ga het nu ff proberen. (sorry dat ik laat reageer maar ik moet dus steeds een andere pc vinden omdat die van mij het niet doet:P)

srry dit lukte niet.. precies hetzelfde verhaal.. setup mislukt versie op cd is ouder dan die erop zit bla bla bla.. andere suggesties??:(

Updaten lukt niet nee, maar een schone installatie zoals harry vertelde gaat wel zeker :)

cdtje erin en opnieuw opstarten (zorg wel dat bios op booten van CDrom staat)

je kunt XP namelijk niet (standaard) installeren via DOS. Om dit wel te doen volg je dit:

1. Plaats de XP cd in de cd-rom drive

2. Start DOS op (bijv. via opstart diskette)

3. Open de map I386 (commando: cd i386)

4. Start Winnt (commando: winnt.exe)

Nu start de installatie van Windows XP (in de setup krijg je vanzelf de vraag hie je wilt formatteren)

Greets

Waarom gebruik je Gparted niet,formatteer de partitie en doe dan de setup met de XP cd opnieuw.

Greetz

Kun je ook doen, als je nog ergens een opstartdiskette van DOS liggen hebt, via FDISK en de partitie weglaten en heropbouwen.

Jan

super bedankt mensen. het is gelukt.. eindelijk.. nu even mijn windows activeren en klaar.. hartstikke bedankt!!

Zou wel leuk zijn,als je even wilt vertellen hoe je het hebt opgelost ;)

Greetz

Kun je ook doen, als je nog ergens een opstartdiskette van DOS liggen hebt, via FDISK en de partitie weglaten en heropbouwen.

Jan

zoals zwozwedra zei. ik heb het een vriend van me laten lezen en hij wist toen wat hij moest doen. ik zal hem eens vragen wat hij precies deed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan