Ouderlijk toezicht meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
ik heb pas eens een poging gedaan om ouderlijk toezicht in te stellen onder Windows 7. Naïef als ik ben, had ik gedacht dat je hiermee ALLES zou kunnen uitschakelen, waarbij de kids een eigen domein krijgen en je dan expliciet programma's weer kan toestaan, eventueel met internetbeperkingen.
Dat liep uit op een flinke teleurstelling, want dat is kennelijk té gemakkelijk gedacht. De account voor de kids heeft gewoon alle programma's wat de admin account ook heeft. Ze kunnen nog steeds iedere folder en ieder bestand benaderen (en dus per ongeluk dingen weggooien of wijzigen). Instellen welke programma's wel/niet werkte niet, en de iconen op het bureaublad van de kids weggooien vanuit de admin acoount resulteert in dat de hele kids account niet meer werkt. Grrr..........!

@Microsoft, hoe moeilijk kan het nou zijn????? Maak een handige wizard voor die accounts svp!!!!

Na wat ergernissen dus de hele boel maar weer ongedaan gemaakt om er vanaf te zijn, maar ook dat is kennelijk iets te gemakkelijk gedacht. Er is nog slechts één (admin) account is op de pc, zonder wachtwoord. Nu word ik voortdurend lastiggevallen met ballonnetjes uit de system tray, die klagen over dat er accounts zijn zonder wachtwoord. (duh...)
Hoe kom ik daar vanaf? Ik heb overal gezocht, maar ik kan negens vinden waar ik dat soort meldingen uizet. De restanten van de kids-account heb ik ook verwijderd, en staan dus ook niet meer onder c:\gebruikers
 
Accounts beheren: cmd>enter>typ>control userpasswords2>enter (als administrator uitvoeren).
Heb je de accounts niet gewoon via het configscherm>gebruikersaccounts verwijderd?
Anders als het allemaal niet mocht lukken systeemherstel.
Tip: Voor je in de toekomst zulke ingrijpende aanpassingen doet, eerst een herstelpunt maken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog een TIP:
Microsoft heeft ooit een programma uitgebracht .... lang geleden maar volgende mij heete het .... steadystate. Is net wat uitgebreider dat Ouderlijk Toezicht. Plus anders misschien kijken naar Family Safety van Windows Live Essensials suite. Kun je via het Microsot NET.Pasport account veel meer beheren en beveiligen.
Gr, Thomas
 
Jammergenoeg was steady-state alleen voor XP dacht ik. Maar was steady-state niet voor alle veranderingen die anderen evt. aanbrachten terug te draaien?
Ik moet dat straks eens opzoeken.
 
jawel, ik heb de accounts gewoon netjes verwijderd, maar om de een of andere onduidelijke reden blijft hij nu zeuren over dat de administrator account geen wachtwoord heeft.
Ik heb de optie dat gebruikers een username + password moeten opgeven uitgezet, en er is alleen nog een Administrator account (zonder password) en een account HomeGroupUsers$ (kan die weg? Ik heb geen (weliswaar meerdere pc's en een draadloze pinter, maar die zitten niet in een netwerk)

Werkt overigens niet... ik krijg nog steeds meldingen.

Die Family Safety heb ik ook als eens geprobeerd, maar dat werkte ook niet echt lekker. Waarom moet het ook allemaal zo ingewikkeld? het kan toch zo moeilijk niet zijn om een programma te maken waarmee je de hele boel dicht kan timmeren?Op mijn werk wordt een shell gebruikt die PowerFuse heet. Volledige controle. Zoiets wil ik voor thuis ook!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan