Ouderlijk toezicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Goedengag, ik ben bezig met een laptot van een vriend, en nu wil ik het ouderlijk toezicht uitschakelen, maar krijg ik dit niet voor elkaar, de laptop staat ingesteld op administrator en daar kan ik de knop aan of uit niet vinden, ik heb ook al gekeken bij windows en daar staat dat wel, maar hoe doe ik dat, een tweede vraag waar ik niet uit kom is het e-mail, het volgende,als ik een mail verstuur van mijn computer naar de laptop, komt hij binnen op Incredimail en op gmail, en dan een retour sturen lukt niet, hij geeft aan dat de uitgaande niet goed is (kpnmail) ik had ook al een nieuw e-mail adres gemaakt met Gmail om het kpnmail te ontlopen maar dat lukt ook al niet met die kpn instelling, wie kan mij uit droom helpen met deze problemen

Dag Johan, gaat de eerste vraag om windows ouderlijk toezicht? het programma dat gevonden kan worden bij het configuratiescherm. Als je naar de emailaccounts gaat binnen de livemail dan kan als het goed is via Extra/opties > Emailaccounts, dan kunt u de instellingen zien. Kun u mij aangeven wat u bij de uitgaande mail (server) heeft staan?

Ouderlijk toezicht word met een paswoord beveiligd. Als op de laptop ouderlijk toezicht werd ingesteld, zullen volgens mij de ouders daar hun reden voor hebben.

Bedankt voor je reactie, deze laptop is 2e hands uit een computerwinkel en staat zo ingesteld, maar je moet hem toch terug kunnen zetten ?

Als je mij aan kunt geven welke windows versie je gebruikt, dan heb ik voor jou een totale handleiding waarin uitgelegd staat hoe je deze kunt uitschakelen! ;) anders word het namelijk de grootste post van HelpMij :P

Bij Windows Vista

1. Ga naar de instellingen van Windows ouderlijk toezicht. Deze kunt u vinden via: start à configuratiescherm à gebruikersaccounts en ouderlijk toezicht à ouderlijk toezicht.

2. Wanneer u hier achter verschillende gebruikersaccounts ziet staan waarachter tussen haakjes staat ingeschakeld of ouderlijk toezicht ingeschakeld.

3. Klik dan op naam van dit gebruikersaccount en schakel voor deze gebruiker, de gebruikersrapporten en het windows ouderlijk toezicht uit, door uitgeschakeld aan te vinken.

4. Wanneer u gebruik maakt van aanvullende toezichtfuncties zoals Windows Live Safety schakel deze dan uit en selecteer geen. U hoeft de software zelf niet te verwijderen, maar deze mag niet gebruikt worden binnen Windows ouderlijk toezicht.

5. Wanneer u in de linker menubalk onder configuratiescherm opties ziet staan, dan moet de frequentie van gebruikersrapporten versturen op `Nooit` staan. Bij het onderdeel systemen voor spelclassificaties moet niets worden aangepast.

6. De software van ouderlijk toezicht is nu uitgeschakeld. Het is alleen belangrijk om te weten of Filternet nog steeds een conflict ziet met Windows ouderlijk toezicht. Hiervoor kunt u een test.log maken.

Het maken van een test.log gaat als het volgt:

- Open het 'cmd' door bij uitvoeren of zoeken 'cmd' in te voeren.

- Voer in het Cmd/opdrachtprompt de volgende tekst in 'netsh winsock show catalog > test.log'

- Wanneer er weer een lege regel verschijnt in het opdrachtprompt, dan is er een tekstbestand (.txt) op uw computer weggeschreven met de naam test.log. U kunt dit vinden via: start à (deze) computer à Lokaal station (meestal C:) à gebruikers à naam van de gebruiker (waarmee het test.log is gemaakt).

- Wanneer u het tekstbestand heeft geopend, dan ziet u een tekstbestand zoals getoond in de onderstaande afbeelding.

Wanneer u bij type vermelding staat: een geslaagde ketenvermelding en bij beschrijving: Parental Controls LSP over, dan moet u de onderstaande stappen nog verder uitvoeren. Anders is Windows ouderlijk toezicht hiermee goed uitgeschakeld.

7. Start uw computer op in de veilige modus. Dit kunt u doen door uw computer opnieuw op te starten en voordat Windows wordt opgestart op de toets F8 te drukken.

8. Meldt u in de veilige modus aan met Administrator rechten. Wanneer u aangemeld bent als administrator open dan opnieuw het opdrachtprompt/Cmd met administrator bevoegdheden.

9. Voer hier de volgende tekst in: 'netsh winsock reset' en druk vervolgens op de toets enter.

10. U krijgt een melding dat de Winsock opnieuw is ingesteld. Wanneer u een melding krijgt 'u heeft onvoldoende bevoegdheden voor deze bewerking, meldt u dan aan als administrator.

11. Herstart de computer

Nu moet het in principe uitgeschakeld zijn. Uit ervaring wat betreft mijn werk ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan