ouders met mx stream kunnen het internet niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Goedenavond alle helpmijers,

Ik was vanavond bij mijn ouders en die konden het internet niet op. Het rare was dat er wel stond dat mxstream verbonden was maar het kon geen pagina openen. Ik heb eerst even met adaware gescand en ................177 spyware items gevonden pfffffff.
Helaas was dit het probleem ook niet.

Wat ook raar was is dat bij extra-internetopties-geavanceerd er nog maar 3 regeltjes stonden Java alle andere regels waar je normaal gesproken wat aan of uit moet vinken waren verdwenen.

Helaas hebben ze er geen virusscanner opzitten dus dat heb ik niet kunnen doen.
Ze hebben Windows Milennium.

O ja, systeemherstel ging ook niet, alles ging goed totdat de computer opnieuw op ging starten en toen kregen we de melding dat er geen herstelpunt hersteld kon worden, terwijl ik wel een datum had gekozen die vet gedrukt stond.

wie o wie weet er verder nog wat.

Namens mijn ouders hartelijk bedankt.

groetjes
debby
:thumb:

Wat voor modem is het?(usb?)

Zijn de kabels naar het modem wel goed aangesloten?? (branden alle lampjes?)

Hebben ze nét Mxstream, of al langer?

Is de installatie disk geinstalleerd?

Geplaatst door Tha Devil
Wat voor modem is het?(usb?)

Zijn de kabels naar het modem wel goed aangesloten?? (branden alle lampjes?)

Hebben ze nét Mxstream, of al langer?

Is de installatie disk geinstalleerd?

Hoi tha devil,

Ik weet niet of ze een usb modem hebben het is zo'n soort vliegende schotel om te zien (sorry maar ik weet het echt niet)

Ze hebben al langer Mxstream, al een paar jaar en geen instellingen veranderd ofzo.

Ik neem aan dat de installatie disk wel geinstalleerd is.

thanx :thumb:
debby

Kloppen de instellingen bij Netwerkverbindingen wel, het kan zijn dat hij ineens op handmatig ip-adres staat, heb het namelijk ook al eens gehad, zelfde modem, zelfde verbinding, zelfde probleem:rolleyes: Bij mij was het dus zo dat ineens het ip-adres niet meer op automatisch stond, ik weet niet of dit hetzelfde probleem/oplossing kan zijn...:confused:

Geplaatst door Tha Devil
Kloppen de instellingen bij Netwerkverbindingen wel, het kan zijn dat hij ineens op handmatig ip-adres staat, heb het namelijk ook al eens gehad, zelfde modem, zelfde verbinding, zelfde probleem:rolleyes: Bij mij was het dus zo dat ineens het ip-adres niet meer op automatisch stond, ik weet niet of dit hetzelfde probleem/oplossing kan zijn...:confused:

Hoi Tha Devil,

Hoe kunnen ze dat zo even snel nakijken? Weet jij hoe de instellingen moeten staan? sorry maar ik heb chello
Staat dat bij netwerkverbindingen in het config.scherm?

Dan kan ik ze dat weer even doorbellen en kunnen ze dat even checken.

bedankt hoor
debby

niemand ??

Weet niemand anders een oplossing want mijn vader moet zijn bankzaken regelen en hij is al aardig in de stress nu. (verslaafd ????????):8-0:

bedankt alvast
debby

Geplaatst door deb's

Staat dat bij netwerkverbindingen in het config.scherm?

Dan kan ik ze dat weer even doorbellen en kunnen ze dat even checken.

bedankt hoor
debby

klopt, en dan moeten ze kijken naar hun internetverbinding, rechtermuis-->eigenschappen--->tabblad netwerk---> dan bij internetprotocol(tcp/ip) de eigenschappen bekijken, en zorgen dat hij op automatisch ip-adres laten toewijzen staat.

maar zoals ik al zei, dit was bij mij het probleem, het kan best een ander probleem zijn, hiervoor zou ik dan geen oplossing weten:confused:

Geplaatst door Tha Devil

klopt, en dan moeten ze kijken naar hun internetverbinding, rechtermuis-->eigenschappen--->tabblad netwerk---> dan bij internetprotocol(tcp/ip) de eigenschappen bekijken, en zorgen dat hij op automatisch ip-adres laten toewijzen staat.

maar zoals ik al zei, dit was bij mij het probleem, het kan best een ander probleem zijn, hiervoor zou ik dan geen oplossing weten:confused:

Hoi Tha Devil.

Nou net met mn moeder aan de telefoon gezeten met jouw tips. Ze kwam helaas niet verder dan de eigenschappen van tcp/ip ze kon daar niks terugvinden van n ip adres......jammer we waren al zover na een half uur haha. Ze heeft Milennium, misschien zijn de tabs enzo daar iets anders.
Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor t meedenken.
Ik geloof dat ie morgen een nieuwe pc gaat kopen.

thanxx hoor
debby

Geplaatst door deb's

Ik geloof dat ie morgen een nieuwe pc gaat kopen.

thanxx hoor
debby

jammer dat het niet gelukt is :(, maar een nieuwe pc kopen kan ook een manier zijn om van het probleem af te komen :D

Geplaatst door Tha Devil

jammer dat het niet gelukt is :(, maar een nieuwe pc kopen kan ook een manier zijn om van het probleem af te komen :D

Hoi tha Devil,

Ben ik weer.......nou we weten nu wat het probleem was hoor. Ze waren bij Planet afgesloten ivm de vele spam die hun computer verspreidde.
Mijn moeder heeft vanmorgen gebeld en nu moesten ze een virusscanner en een firewall plaatsen en eerst scannen. Vervolgens moeten ze een mailtje sturen naar abuse@planet.nl en dan werd er weer gekeken of het nu goed was.
Nu ga ik morgenavond naar ze toe en neem de volgende progjes op schijf mee.

Adaware
Spybot
zone alarm
Adshield
AVG antivir

Heb jij nog suggesties?
Ik wil het volgende doen.
Eerst alle progjes erop zetten en dan met alles scannen
vervolgens wil ik n mailtje sturen of ze weer aangesloten kunnen worden en dan vervolgens nog mee virusscans doen etc. w.o. housecall , want housecall kan je niet op cd zetten toch?

alvast bedankt.
Als iemand anders nog andere suggesties heeft..........ze zijn van harte welkom.

bedankt voor alle hulp alvast.

debby

De keuze aan progjes is genoeg denk om de spyware/spam van de pc af te halen

vooral Ad-aware en Spybot zullen het wel doen

je manier van aanpak kan denk ik wel iets worden ingekort, door in ieder geval de bovenstaande programma's te draaien.

Over het programma(??) Housecall weet ik nx heb er namelijk nog nooit van gehoord :confused:

Suc6 en hopelijk is het probleem opgelost :thumbs:

(ps: Belachelijk van Planet dat ze niet meteen even bellen dat de internetverbinding is afgesloten:evil:)

Geplaatst door Tha Devil
De keuze aan progjes is genoeg denk om de spyware/spam van de pc af te halen

vooral Ad-aware en Spybot zullen het wel doen

je manier van aanpak kan denk ik wel iets worden ingekort, door in ieder geval de bovenstaande programma's te draaien.

Over het programma(??) Housecall weet ik nx heb er namelijk nog nooit van gehoord :confused:

Suc6 en hopelijk is het probleem opgelost :thumbs:

(ps: Belachelijk van Planet dat ze niet meteen even bellen dat de internetverbinding is afgesloten:evil:)

Nou ik ga er vanavond naar toe en dan hou ik je wel weer op de hoogte. Housecall is een online virusscan, een hele goeie trouwens.

groetjes
debby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan