Ouderwets Handwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Aangezien de hobby sites in de verdrukking zitten met al dat webshop geweld tegenwoordig op internet
heb ik metaaldetectortips.nl gemaakt (in notepad2)
Wat denken jullie van de layout, werking, en content?

Mooi ontwerp, goed contrast, goede navigatie. Kan menig website bouwer een voorbeeld aan nemen. Complimenten! :thumb:
W3C vindt wel wat schrijffouten, moet jezelf maar naar kijken.
Die Cookie control meldingen: zet dat alstublieft uit. Heeft je website helemaal niet nodig.

Druk vandaag...nog niet eens tijd gehad om te antwoorden. Maar bedankt Frederik voor de opmerkingen. :)
Normaal probeer ik wel te valideren. heb nu alleen zolang de voorpagina op groen staan, de rest volgt nog...
Cookies tja, is dat voor utma utmb utmc en utmz niet verplicht dan?

Ach welnee, ik beheer meerdere websites en ik geef nergens melding van cookies. Wie doet me wat ?
Heeft weer een of andere idioot achter een bureau bedacht.

GOOGLE ANALYTICS:

Naam: utma, utmb, utmc, utmz
Doel: Met deze cookies kunnen we zien hoe u onze webshop gebruikt en waar u vandaan komt. Deze informatie gebruiken we om onze sites te optimaliseren.
Duur: Deze cookies worden verwijderd na maximaal 2 jaar.
Wat mis je als je dit cookie uitschakelt? Dan missen we informatie over uw data en kunnen we hierdoor onze shop niet verbeteren.
Afkomstig: Deze cookies komen van Google.
Privacy statement: http://www.google.com/policies/privacy/
Delen: Google deelt anonieme data met derden.

Ik gooi iedere dag de cookies weg, dus aan mij hebben ze ook al niks.

Bij mij worden ze gezet omdat er statcounter in zit. Ik gebruik geen Analythics.
Wie doet me wat ?
Vooralsnog niemand maar er komt waarschijnlijk wel een keer een botje langs in de toekomst die sites in een dbase gaat zetten.
Waarschijnlijk krijg je dan eerst een waarschuwing. 't Is maar dat het alvast aanwezig is en niet dat ik al m'n sites straks ineens op stel en sprong moet gaan aanpassen.
Ik heb 't nu uitgeschakeld en de code laten zitten. :o
Grootste probleem waar 't de laatste tijd om gaat is dat er veel sites zijn die pas iets tonen als de cookies geaccepteerd zijn. Is bij mij niet het geval.

EDIT: Het hele zooitje valideert nu (denk ik).
Jammer dat Google daar geen rankingsfactor van maakt.

Laatst bewerkt:
Hoi glompie,
Algemene indruk: als ik er overheen zweef, detecteer ik geen ongerechtigheden. Prachtig Ouderwets Handwerk! :)

Foutloze html betekent dat Google de pagina's erg goed kan spideren en indexeren. Dus ook al geeft Google in de ranking geen extra Likes voor 100% correcte html, indirect scheelt het zeker en komt het de ranking alleen maar ten goede.
Ook met de Lynx viewer, die hetzelfde waarneemt als de Google-bot, komt de site prima tevoorschijn.

Tipjes:
  • Bij mij op 1280*1024px in Firefox springt de pagina L/R even heen een weer bij wisselen van de korte homepage naar een langere vervolgpagina. De oplossing is: 1 pixel extra. Zie: De Springende Pagina.
  • Bij de huidige background is de p {color: #B4B4B4 } net op het randje voor een goede toegankelijkheid, zegt de Contrast Analyser. Ik zou voor betere leesbaarheid een iets lichtere grijze letter aanhouden, bv. #C8C8C8.
  • I.p.v. "Selecteer een taal" zou ik "Select your language" zetten, dan heb je meer kans dat niet-Nederlanders begrijpen wat "taal" is en waarvoor het driehoekje zal dienen. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips!
De tekstkleur heb je gelijk in. Heb hem iets lichter gemaakt.

Dat springen dacht ik opgelost te hebben maar zal er nog eens naar kijken...
Dit staat erin: html{height:auto !important;} /* Scrollbar door G-Translate */

EDIT: html{overflow-y:scroll;} erin gezet... :)

"Select your language". Dat is Google Translate. Als het goed is bepaald die aan de hand van het ip van de bezoeker welke taal er tevoorschijn komt.
Ik meen dat nog gechecked te hebben met een proxy.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan