1. Kijk na hoe groot de mailbestanden allemaal zijn geworden. Als een mailmap-bestand groter is dan 2 Gigabyte (Postvak IN bijvoorbeeld of Verzonden items), dan schijnt dat problemen te geven. Je zult in dat geval nieuwe mailmappen op hetzelfde niveau als Postvak IN, Verwijderde Items etc moeten maken, en daar wat bericht naar moeten verplaatsen.
Kijk dus even na hoe groot de Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etcetera zijn. Je vindt die informatie in de volgende map:
Start -> Uitvoeren ->
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dubbelklik de map met als naam {xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxx}
Dubbelklik de map Microsoft
Dubbelklik de map Outlook Express
Zet de weergave op Details, zodat je ziet hoe groot de (mail-)bestanden zijn.
2. Probeer de volgende instructie uit (natuurlijk moet Outlook Express gesloten zijn):
link
3. Zijn er dan nóg problemen, dan lijkt het me het handigste dat je Outlook Express afsluit en alle bestanden verplaatst uit de bestanden-map van Outlook Express (zie 1.) naar een nieuwe map, bijv C:\Mailbackup.
Dan Outlook Express opstarten. De standaard mailmappen worden dan nieuw aangemaakt. [Haal liefst nog geen nieuwe mail op vóórdat je de rest van deze instructie hebt gedaan.]
Dan de veiliggestelde mail importeren, zodat je daaruit (hopelijk) kunt halen waar het misgaat.
Klik in het mappenvenster op Lokale Mappen
Bestand -> Importeren -> E-mail -> Berichten... -> Microsoft Outlook Express 6 -> E-mail uit een OE6-archiefmap importeren -> [Blader naar de backupmap, dus bijv. C:\Mailbackup] -> Geef aan Alle mappen -> Klap Lokale mappen open om de mappen en berichten weer te zien.
Succes,
Tijs.