Outbound remote desktop sessie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quina

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Ik probeer een remote desktop connectie te maken vanaf een client (xp-machine) naar een extern(internet) recepient. Ik krijg echter de foutmelding dat hij geen connectie kan maken.

Company firewall dacht ik eerst, maar binnen hetzelfde domein kan ik wel vanaf de server naar de remote desktop client connecteren.

Dus dacht ik aan de Windows Firewall op de client maar deze heb ik uitgeschakeld. En het probleem blijft.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is de Group Policies. Nu heb ik deze even snel overlopen en zag niet echt iets waaraan het kan liggen (denk ik)

Kan iemand me vertellen welke group policy settings invloed hebben op remote desktop sessies. Rekening ermee houdend dat het ook niet werkt als Windows firewall is uitgeschakeld.

Mvg
Steven

Je hebt ook nog de kans dat je provider RDP verkeer blokkeerd waardoor het sowieso niet op die manier kan. daarnaast zou je security technisch beter gebruik moeten maken van een VPN tunnel, dan heb je ook meteen een open verbinding naar het andere netwerk

Een vaak voorkomend geval is dat de 'client' geen RDC toestaat. Dat moet je dan even aanpassen bij system properties, remote, allow remote users to conenct to this computer.

Het makkelijkst is idd via group policies, via computer, admin templates, windows components, Terminal services.

Je hebt ook nog de kans dat je provider RDP verkeer blokkeerd waardoor het sowieso niet op die manier kan. daarnaast zou je security technisch beter gebruik moeten maken van een VPN tunnel, dan heb je ook meteen een open verbinding naar het andere netwerk

Indien de ISP RDP verkeer zou blokkeren dan zou het vanaf de server die binnen het zelfde domein en subnet staat ook niet lukken.

Security technisch zou het inderdaad misschien beter zijn om een VPN tunnel te leggen maar het gaat om een langs andere zijde publiek opengestelde RDP connectie van een universiteit.

Steven

Een vaak voorkomend geval is dat de 'client' geen RDC toestaat. Dat moet je dan even aanpassen bij system properties, remote, allow remote users to conenct to this computer.

Het makkelijkst is idd via group policies, via computer, admin templates, windows components, Terminal services.

Dit is zeker niet het probleem aangezien het vanaf een server binnen het domein naar de client wel lukt. Van op mijn thuispc lukt het ook.

Heeft de pc waar je verbinding mee wilt maken een inlogaccount MET wachtwoord? Zo nee, vergeet het dan maar.

Ik heb hier thuis een wifi router achter een LiveBox (modem-router) hangen. De router is als accesspoint-achter-router aangesloten en niet als router-achter-router. Wanneer ik het als router-achter-router aansluit kan ik wel binnenshuis naar de diverse pc's maar van buitenaf niet. Beetje jouw probleem lijkt me. Heb je hier iets aan?

Ik heb hier thuis een wifi router achter een LiveBox (modem-router) hangen. De router is als accesspoint-achter-router aangesloten en niet als router-achter-router. Wanneer ik het als router-achter-router aansluit kan ik wel binnenshuis naar de diverse pc's maar van buitenaf niet. Beetje jouw probleem lijkt me. Heb je hier iets aan?

Helaas niet. Zoals eerder vermeld lukt het van server_A wel en pc_B niet. Beiden zitten binnen hetzelfde subnet/site, werken op hetzelfde domein en gebruiken dezelfde gateway om naar buiten te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan