Outerinfo

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Heb de laatste dagen ( ondanks spamfilter ) last van spam. Nu zag ik toevallig op start-configuratiescherm-software dat daar het programma Outerinfo tussenstaat. Ik heb dit zelf nooit geinstalleerd ( tenminste, niet bewust ) en vraag me af of dit er iets mee te maken kan hebben en of ik dit mag/kan verwijderen ?

Outerinfo is zogenaamde adware, maar het is toch een vrij hardnekkige adware-variant.

Dit mag je verwijderen via Configuratiescherm --> Software.
Lukt het verwijderen niet, kijk dan hier eens.

Het is best kans dat het daarna gewoon weer terugkomt, dan gaan we over op een HijackThis-logje.

Verwijderen is vooralsnog gelukt. Echter nu zie ik op het bureaublad weer een pictogram staan van een voor mij onbekend bestand "run.exe". Als ik hierop probeer te dubbelklikken krijg ik een melding van Realtime Infection Alert. Echter bij een AdAware scan en Spybot Search and Destroy komen er geen rare dingen naar voren. Kan ik dit run.exe ook verwijderen ?

Verwijder Run.exe zo:

1) Download hier GiPo@FileUtilities ( download start gelijk )
2) Installeer daarna het programmaatje.
3) Klik met rechts op het bestand dat je wilt verwijderen en kies voor GiPo@FileUtilities, en dan voor Delete on next boot.
4) De pc start nu opnieuw op, en kijk na het opnieuw opstarten of het bestand weg is.

En doe daarna dit:

> Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan