Outglook 2000 berichten extern opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Mijn Pc doet vreemd na een aanval, http://www.helpmij.nl/forum/showthr...pyware-Virus?p=3401541&highlight=#post3401541
De herinstall heeft niet gebracht wat ik verwachtte, en sommige programma's werken domweg niet.

Het ergste is nog dat er geen updates meer mogelijk zijn doordat Avast en AVG geen verbinding meer kunnen maken met de server.
Malwarebytes heeft schijnbaar last van het zelfde probleem.

Ik overweeg nu om de pc schoon te vegen, en alles opnieuw te installeren.
Maar ik heb nog actieve mail om het maar zo te zeggen.
Mail waar ik nog mee bezig ben dus.
Zowel verzonden als ontvangen mail.

Deze zou ik graag later weer in mijn Postvak in en verzonden items terug willen kunnen plaatsen.
Wanneer ik de berichten op cd opsla, dan kan ik ze wel lezen maar niet terugzetten in bijv. Postvak in.

Is daar een andere mogelijkheid voor, en welke handelingen moet ik dan doen?

Outlook mail wordt opgeslagen in een .pst file, meestal outlook.pst. Als je die backupt en later terug zet op de nieuwe situatie, dan heb je alles weer netjes terug. Gaat dat lukken?

Als ik die gevonden heb, nog niet dus, kan ik die dan gewoon naar een cd kopiëren en later weer naar de pc?
Of moet het ergens in een map worden opgeslagen?

ja indezelde map als waar hij vandaan komt, namelijk C:\Documents and Settings\User Profile\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

Let op, dit is een verborgen bestand, dus dat is de reden dat je hem niet kan vinden.

verborgen bestanden zichtbaar maken:

Open de verkenner - extra - mapopties - weergave - verborgen bestanden en mappen weergeven

Je kunt de PST overigens best wel ergens anders plaatsen, maar dat is les 23 :)

Laatst bewerkt:
In deze map vind ik 4 bestandjes, archive, extend, mailbox, en outlook.
Het mailbox bestandje is net bij het starten van de pc nog ververst zie ik.

Is het alleen dit bestandje wat ik extern opsla, of alle vier.

Heb net even op mailbx geklikt en de optie openen met aangeklikt, krijg ik een waarschuwing dat als ik er wat mee ga doen het bestand beschadigd zou kunnen raken.

Blijf er dus nog even van af.

Staan hier trouwens ook de mailadressen in?

Je kan vanuit Outlook een export maken, staat onder bestand: import/export. Daar kies je voor export als bestand en kies je idd het .PST bestand. Zorg ervoor dat je "alle submappen" aanvinkt, daarna kies je een lokatie waar je hem wilt opslaan, bijvoorbeeld het bureaublad. Vanuit hier kan je het bestand later weer importeren en branden. Contactpersonen worden ook meegenomen in de export, mits je deze optie selecteert.

Ik klik in outlook op bestand, importeren/exporteren.
Dan opent zich een scherm Wizard importeren en exporteren waar ik de volgende opties heb:

cc:Mail-archief importeren
Een iCalendar- of vCalendar-bestand(.vcs) importeren
Een VCard-bestand (.vcf) importeren
Instellingen van Internet-e-mailaccount importeren
Internet-e-mailen adressen importeren
Naar een bestand exporteren
Naar het Timex Data Link-horloge exporteren
Uit een ander programma of bestand importeren.

Echter zie geen export als bestand.

Als ik klik op naar bestand exporteren, krijg in het volgende scherm
Bestand met persoonlijke map (.pst).

Dit zou de goede optie moeten zijn?

Beter laat dan nooit!
En wat heb ik te klagen om op zo'n manier te worden geholpen!

Toppie, weet ik tenminste wat en hoe ik iets kan doen:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan