Outgoing rule Exchange 2003: bijlage toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarlosValderram

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
21
Hoi,

Ik ben benieuwd of er een mogelijkheid is om het volgende te doen:

Het toevoegen van een bijlage (pdf) aan uitgaande mail via de Exchange server op basis van het verzendadres.

De mail kan verstuurd worden vanuit Outlook 2003, maar ook via een ander software pakket wat gekoppeld is aan de Exchange server.

Is dit mogelijk? Is daar een plugin of addon voor nodig? Hoe stel ik het in?
Alvast dank!
 
Ik wil de algemene voorwaarden in PDF-formaat, die horen bij een factuur automatisch aan de e-mail worden toegevoegd.
 
Ik wil de algemene voorwaarden in PDF-formaat, die horen bij een factuur automatisch aan de e-mail worden toegevoegd.

moet ik maandag even kijken, in exchange (system manager) is dat wel mogelijk om bestanden mee te zenden, denk er aan dat je wel heel veel ruimte verpatst hierdoor, over het algemeen zijn pdf bestanden best wel groot.
 
Je zult dan wat moeten scripten. Hier staan wel wat voorbeeldjes over scripting en exchange:

http://gallery.technet.microsoft.co...messaging&f[0].Text=Messaging & Communication

Bedankt voor je reactie Rene. Het lastige is dat geen enkel script een beetje in de buurt komt van wat ik zoek, behalve eentje van Exchange 2007, het meesturen van een disclaimer: http://gallery.technet.microsoft.com/ScriptCenter/en-us/cd0acf59-57a6-40b5-96c6-f50f1f8b3e91 en mijn kennis van VBscript niet goed genoeg is om dit om te bouwen.

moet ik maandag even kijken, in exchange (system manager) is dat wel mogelijk om bestanden mee te zenden, denk er aan dat je wel heel veel ruimte verpatst hierdoor, over het algemeen zijn pdf bestanden best wel groot.

Ik heb ook zitten zoeken in System Manager. Het lijkt er op dat er hierin vrij weinig mogelijk is, maar ik ben verre van een expert. Hopelijk vind jij iets!!!
PDF is inderdaad wel flink. Ik zat ook al te kijken naar de max. grootte van verstuurde mail. Misschien moet ik een ander formaat gebruiken, hoewel PDF er gewoon goed uitziet.
 
Bedankt voor je reactie Rene. Het lastige is dat geen enkel script een beetje in de buurt komt van wat ik zoek, behalve eentje van Exchange 2007, het meesturen van een disclaimer: http://gallery.technet.microsoft.com/ScriptCenter/en-us/cd0acf59-57a6-40b5-96c6-f50f1f8b3e91 en mijn kennis van VBscript niet goed genoeg is om dit om te bouwen.



Ik heb ook zitten zoeken in System Manager. Het lijkt er op dat er hierin vrij weinig mogelijk is, maar ik ben verre van een expert. Hopelijk vind jij iets!!!
PDF is inderdaad wel flink. Ik zat ook al te kijken naar de max. grootte van verstuurde mail. Misschien moet ik een ander formaat gebruiken, hoewel PDF er gewoon goed uitziet.

zo te zien is het alleen mogelijk om textdetails (bij message delivery) toe te voegen. Misschien is er een mogelijkheid om een template te creëren met zo'n optie erin.
Ik denk dat t scripten word.
 
Bedankt MeanMachine, ik geloof ook dat het scripten word.

Bedankt voor de links Rene. Ik ga een poging wagen om het artikel van Microsoft te gebruiken in combinatie met de .Addattachment() methode.
Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan