outllok 2007 start niet door na opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rovano

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
23
Sinds een paar dagen start mijn outlook (2007) niet meer door. Het opstartscherm blijft staan en de zandloper blijft in beeld.
Ik kan het alleen mar stoppen via "taak beeindigen"in Windows Taakbeheer. Vervolgens kan ik de outlook alleen in veilige modus starten.
Eerder heb ik dit ook al eens gehad en heb toen de pc via een herstelpunt een paar dagen terug gezet, dat werkte toen. Maar na een opschoonactie zijn de laatste herstelpunten weggehaals en heb ik nu geen juist herstelpunt meer.
Ik heb via internet al eens de tip gezien om outlook te starten via "uitvoeren" en dan als: outlook.exe / noextensions, dat werkt. Maar na correct afsluiten, start die de volgende keer weer niet op.
Wij kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Rob
 
Welnu: Dat /noextensions geeft het al aan: Ergens in de invoegtoepassingen is er hoogstwaarschijnlijk wat mis.

Beste eerst allemaal uitschakelen, en dan een-voor-een inschakelen, bij elke opnieuw ingeschakelde invoegtoepassing proberen Outlook normaal op te starten. Hopelijk kom je er zo achter welke invoegtoepassing uitgeschakeld moet blijven danwel evt. met een update gefixt kan worden.

Vlgs. Microsoft kun je ze opzoeken en daar ook in-/uitschakelen op de volgende manier:
Klik op Vertrouwenscentrum in het menu Extra en klik vervolgens op Invoegtoepassingen.

De engelse versie van de documentatie zegt het nog wat uitgebreider wat je er aantreft: link

Succes,

Tijs.
 
Outlook start niet op

Beste Tijs,

Wellicht kun je mij ook helpen met het volgende:
Ik heb exact hetzelfde als Rob, doch kan ik ook NIET in de safe opstarten. BLijft gewoon hangen (met zandloper)
Ik heb uit voering Outlook 2000 overigens.

Wat kan ik doen? Moet wel zeggen dat ik niet echt een ict-er ben...:confused:, maar wil wel heeeeel graag dat m'n outlook het weer gaat doen.

gr. Wijbricht
 
Kijk even hier, Solution 1 (werkt wellicht ook in Outlook2000).

Helpt dat niet, dan zou ik Office deïnstalleren en daarna opnieuw installeren.

Overigens is Outlook2000/Office2000 niet goed compatible met Vista of Windows7, dus gebruik je een van die 2 besturingssystemen, dan zul je toch echt moeten overgaan op een nieuwere versie van Office.

Tijs.
 
Wij hebbenWindows XP...
Ik krijg via je link geen website. Heb jeeen andere link beschikbaar?

Wijb.
 
Even geciteerd dan (en aangepast aan Windows XP):
Solution 1: Rename or delete outcmd.dat, extend.dat, views.dat and frmcache.dat. Outlook will recreate these files as needed.

Look for these files at the following locations in Windows XP:

Outcmd.dat:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"

Extend.dat:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Outlook"

Frmcache.dat:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Outlook"

Views.dat:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Outlook"

Succes,

Tijs.
 
Proberen met een nieuw profiel? (dit als standaard instellen)
Start die dan wel op?

Start --> Configscherm -->mail
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan