Outlook '07: macro gebruiken in Regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanmethorst

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2002
Beste,

Via Extra > Macro heb ik een Macro gemaakt die moet vertellen dat Postvak In (en alle daaronder liggende submappen) 'als gelezen' gemarkeerd moet worden.

Ik haal mijn e-mial binnen via imap en er wordt via regels een kopie verzonden naar mijn Postvak In. Graag wil ik via deze regels ook de macro uitvoeren zodat de postvak in als gelezen gemarkeerd wordt.

Op internet heb ik gelezen dat het werkt via 'Een script uitvoeren', het probleem is alleen dat mijn script (de aangemaakte Macro dus) niet aanwezig is.

Kan iemand me helpen om te zorgen dat deze VBA code (Macro) uitgevoerd wordt?

Alvast hartelijk dank! Stefan

vbscript en vbmacro (VBA) zijn niet hetzelfde. Ze kunnen ook niet altijd uitgewisseld worden. Wat ik begrijp uit de help is dat een aantal belangrijke events ook niet beschikbaar zijn voor vbscript.

De twee events waar je waarschijnlijk naar wil kijken zijn (voor VBA): itemAdd en newMail (of newMailEx)

dit voorbeeld vond ik via google (ongetest voor mezelf)

Code:
Dim WithEvents myInboxMailItem As Outlook.Items

Private Sub myInboxMailItem_ItemAdd(ByVal Item As Object)
    Call MsgBox("Item Added", vbOKOnly, strMailBoxName)
End Sub

Private Sub Initialize_Handler()
Dim fldInbox As Outlook.MAPIFolder  
Dim gnspNameSpace As Outlook.NameSpace
    Set gnspNameSpace = Outlook.GetNamespace("MAPI") 'Outlook Object
    Set fldInbox = gnspNameSpace.Folders(strMailBoxName).Folders("Inbox")
    Set myInboxMailItem = fldInbox.Items
End Sub

Private Sub Application_Startup()
    Call Initialize_Handler
End Sub

Laatst bewerkt:
Aha, dat is me inmiddels duidelijk. Helaas kan ik geen goede site vinden om te zien hoe VBScript werkt, ik kom er niet uit om dat draaiende te maken. Wel heb ik het volgende gevonden om later een VBA code te activeren:

http://support.microsoft.com/?kbid=221827

Zou je me daar nog bij kunnen helpen?

Het is dus de bedoeling dat postvak in én de daaronder liggende mappen 'als gelezen' gemarkeerd worden. Alvast heel erg bedankt!

Waarom plaats je je vraag bij Outlook Express als deze over Office Outlook 2007 gaat?

Vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan