Outlook 2000 opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
750
Gegroet deskundigen

ik kan MS Outlook (onderdeel van MS Office 2000) niet meer openen.
Als ik op het icoontje klik, dan verschijnt enkel het openingsvenstertje van Outlook maar dan gebeurt er een hele poos niets meer tot er uiteindelijk een vensterje verschijnt waarin wordt gezegd dat er een fout is opgetreden en dat het programma zal worden afgesloten,...enz de klassieke foutmeldingsvoorstelling en waarbij een rapport al dan niet kan worden verzonden.

Ik had eerst een herstel gedaan van de MS Office programma's met Norton Ghost, evenwel zonder resultaat.
Nadien heb een herstel gedaan van de Software van MS Office 2000 via Configuratiescherm Software, ook hier zonder resultaat.
Als laatste stap heb ik MS Office verwijderd van dezelfde weg (Configuratiescherm, Software). Heb de Compu afgesloten en herstart.
Nu heb ik MS Office 2000 opnieuw geïnstalleerd, Compu afgesloten, herstart... helaas nog steeds hetzelfde negatieve resultaat.
Wat is de eventuele/mogelijke oorzaak van het falen? Zou het ergens iets in het register kunnen zijn?
Kortom kan men terug op het spoor zetten zodat ik MS Outlook 2000 opnieuw kan installeren.
Ik werk met Windows XP.

Met vriendelijke groeten

nIh1IlO
 
Hoi,

Zoek het bestand OUTLOOK.PST en hernoem het.
Start hierna outlook nog eens ......
 
Hello Valijn

ik heb gezocht naar het bestand outlook.pst maar ik heb het niet gevonden.
Ik vond op C:\...\Local Settings\Application Data\Microsoft\Oulook wel bvb het bestand mailbox.pst. Ik heb dit gekopieerd en hernoemd naar outlook.pst. Ik heb daarna de Compu herstart en geprobeerd om MS Outlook 2000 te openen, doch tevergeefs.
Waar moet normaliter het bestand outlook.pst staan?
Wat kan/moet ik nog ondernemen om alsnog het programma MS Outlook 2000 te laten starten?

Met vriendelijke groeten

nIh1IlO
 
Nee, die zou ik maar gauw weer terug 'hernoemen'.

Je moet bij het zoeken ook aanvinken dat er in verborgen mappen en bestanden gezocht mag worden.
Het bestand staat in de volgende map:

C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

OUTLOOK.PST is het bestand waarin al je gegevens staan (agenda, contactpersonen. Postvak IN etc)
Het kan zijn dat er met dit bestand iets mis is.

Maar in elk geval moet het te vinden zijn, als je al met outlook hebt gewerkt.
 
Hello Valijn

ik heb het bestand op de bewuste plek niet gevonden en ook niet ergens anders. Maar... ik had nog een bestand outlook.pst staan op mijn oude Compu en dat heb ik gekopieerd naar de bewuste plek. Helaas..., ook dat werkte niet. Kortom er is iets fout met het programma! Enkel het introvenstertje van Outlook verschijnt en daarna zoekt de Compu blijkbaar wel maar er komt geen reactie meer tot enkele minuten later een foutmelding verschijnt.
Ik werk al jaren met Outlook en dat is mij nog nooit overkomen. Herinstallaties brachten, zoals reeds gezegd, ook geen soelaas. Ik blijf denken in de richting van een foutje het register maar ik ben maar een leek!
Ik blijf toch nog hoopvol gestemd dat ik via deze weg een adequate oplossing zal vinden.

Met vriendelijke groeten

nIh1IlO
 
Hoi,

Op zich al vreemd, dat je het PST-bestand niet kan vinden, want - ook in Outlook2000 - worden alle eigen gegevens in dit bestand opgeslagen.
Als outlook tot voor kort wél heeft gewerkt, zou dit bestand dus 'ergens' aanwezig moeten zijn, tenzij je in een netwerk zit met een mailserver.

Toch denk ik dat dit de oorzaak van het niet starten van outlook kan zijn.
Mijn advies is, MsOffice via het configuratiescherm te verwijderen, of
de 'office removal tool' te gebruiken, die volgens mij ook voor MsOffice2000 werkt:

http://office.microsoft.com/en-gb/help/HA011362891033.aspx

Verwijder hierna ook de submap onder Program Files\.. waarin office was geïnstalleerd.

Draai hierna CCleaner, om mogelijke verloren registeringangen etc. te verwijderen
Ook een andere registeropschoner draaien geeft meer zekerheid.

Dit alles om mogelijke resten van het programma écht kwijt te zijn.

Installeer MsOffice vervolgens opnieuw.

Een andere 'uitprobeer-' optie is, een nieuwe gebruiker aan te maken in windows en te kijken of deze wél normaal van outlook gebruik kan maken.
Dan heeft het voorgaande geen zin en rest je niet anders dan alle gegevens van de 'oude' naar de nieuwe gebruiker over te zetten en vanaf dat moment onder deze 'nieuwe' verder te werken.
 
Laatst bewerkt:
Hello Valijn :thumb:

de 'uitprobeerversie' is gelukt.
Ik had eerder al het programma MS Office 2000 Premium via Configuratiescherm verwijderd, opgeschoond mat oa CCleaner, Ashampoo en TweakNow Regcleaner Std en opnieuw geïnstalleerd.
Het euvel was echter niet verholpen.
Mijn probleem is dus wel opgelost maar ik blijf zoeken naar het 'niet slagen' onder mijn oorspronkelijk account. Het is een vreemd, bizar fenomeen. :confused:
Ik ken de status 'opgelost' toe maar hoop toch nog een antwoord te vinden op het 'fenomeen'.

Met vriendelijke groeten voor de medewerking en het suggereren van oplossingen.

nIh1IlO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan