Outlook 2002 geen SMTP verbinding met zonnet mail account

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Sinds kort heb ik ADSL :) en nu wil ik via de ADSL verbinding (geen zonnet ADSL) mijn mail van een zonnet email account versturen. En dat lukt niet het ontvangen gaat wel goed. Ik heb in Outlook 2002 bij Extra, Email accounts, accounts wijzigen, alles ingevuld. Als ik dan klik op Account instellingen testen, komt de volgende melding:

"Test-e-mailbericht verzenden: Het aanmelden bij de server voor uitgaande mail (SMTP) is mislukt. Controleer de SMTP-server, en voor de server verificatie vereist is, de verificatiegegevens via meer instellingen."

Ik heb bij meer instellingen, alles uitgeprobeerd maar het lukt mij niet. Wie kan mij helpen?
smtp.jpg

smtp1.jpg

Je had vroeger een zonnet account? Dus als je toen mail verstuurde ging dat prima via de smtp-server van zonnet. Nu heb je een andere provider. Deze zal niet de smtp van zonnet accepteren. Je moet je zonnet mail in outlook zo instellen dat het versturen via de huidige provider gaat. Dus bij smtp je nieuwe smtp gegevens invullen (zoals bijvoorbeeld: mail.planet.nl).
Greetz,

@The Jackal
Bij de SMTP server heb ik de naam van de smtp-server van zonnet ingevuld. Zie het tweede schermdumpje...
Dat lukte niet. Dus heb ik geklikt op meer instellingen en toen op het tabblad "Server voor uitgaande mail" verder gezocht en geprobeerd. Op dit tabblad heb ik, zonder suc6, alle opties en combinaties uitgeprobeerd.
Mocht niet baten.

Welke internet provider heb je nu? Ik neem aan geen zonnet. je moet de smtp gegevens van je huidige internetprovider invullen waar nu smtp.zonnet.nl staat.
Greetz,

En het vinkje wat je geplaatst hebt in het eerste plaatje kun je ook gerust verwijderen.

Geplaatst door The Jackal
Welke internet provider heb je nu? Ik neem aan geen zonnet. je moet de smtp gegevens van je huidige internetprovider invullen waar nu smtp.zonnet.nl staat.
Greetz,
Mijn huidige provider (voor ADSL) is hccnet. Waarom moet ik de SMTP server van hccnet gebruiken als ik via een zonnet account een mail wil versturen?? Dat klinkt mij niet logisch in de oren.

Dat moet je doen omdat hccnet niet de de mail kan sturen naar de smtp van zonnet. Hoe het precies zit weet ik niet. smtp.hccnet.nl moet je dus zetten op de plek waar nu die van zonnet staat. En het zal werken.
Greetz,

Hier stond dat het niet gelukt was.....

Maar het is wel gelukt! Hartelijk dank aan the Jackal voor het willen meedenken! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan