Outlook 2003 agenda delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustvdLinde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Hallo,

Ik probeer een agenda te delen met iemand buiten de server.
deze staat dus niet tussen mijn contactpersonen.
daardoor kan ik hem niet selecteren in de lijst met mensen met wie ik hem wil delen!
Mijn vraag is dus: is het mogelijk/hoe moet ik mijn agenda delen met iemand die niet in de lijst staat.

Mvg. Just

Met de agenda van gmail.
Jij importeert jouw outlook agenda in gmail en je voegt daar de persoon toe.
Dan laat je outlook en gmail geregeld met elkaar synchroniseren .
Dan kan de andere persoon de gmail agenda bewerken en zie jij dat in jouw outlook agenda.
Of je vraagt de systeembeheerder of hij een extra mail account aanmaakt voor de andere persoon.
Die kan dan via webmail bij de agenda.

Als je (eigenlijk) bedoelt dat er Microsoft Exchange als mailserver programma en Outlook 2003 als mailclient programma wordt gebruikt en je een agenda op Microsoft Exchange wilt delen met iemand die helemaal geen eigen gebruikersaccount heeft op jullie server, dan kan dat niet.

Tijs.

Met de agenda van gmail.
Jij importeert jouw outlook agenda in gmail en je voegt daar de persoon toe.
Dan laat je outlook en gmail geregeld met elkaar synchroniseren .
Dan kan de andere persoon de gmail agenda bewerken en zie jij dat in jouw outlook agenda.
Of je vraagt de systeembeheerder of hij een extra mail account aanmaakt voor de andere persoon.
Die kan dan via webmail bij de agenda.

kan je niet alleen je agenda exporteren in outlook 2007+ ?
wij gebruiken inderdaad exchange als webserver.
ik neem aan dat het dan niet mogelijk is!

Bedankt voor de snelle hulp iig!

Linksom of rechtsom: Je zult voor een actuele stand van de agenda naar een externe oplossing toe moeten (zoiets als wat puppie beschrijft).
Andere mogelijkheid zou zijn het publiceren van de agenda op Sharepoint en dan Sharepoint openstellen richting het Internet. Natuurlijk moet degene die in die agenda kijkt nog steeds een gebruikersnaam + wachtwoord hebben/krijgen voor toegang.

Waarom exporteren nu voorbij kwam begrijp ik niet helemaal, want dat lijkt voorbij te gaan aan wat je vroeg in je startposting. Maar het is mogelijk om via Bestand -> Importeren en exporteren -> Naar een bestand exporteren -> [bijv.] Bestand met persoonlijke mappen (.pst) -> [Alleen de Agenda selecteren om te exporteren]
een .pst bestand te maken dat door de andere partij geïmporteerd kan worden. Lijkt mij handig dat die andere persoon dat dan niet gaat mixen met zijn eigen agenda, maar in Outlook een nieuwe map met agenda-items maakt waarin de agenda-items in het .pst geïmporteerd worden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan