Outlook 2003 html bericht wordt als tekst zonder opmaak ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeannette70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Ik maak gebruik van Windows XP (sp3) en Microsoft Office 2003.

Nu doet er sinds kort een probleem voor in mijn Outlook 2003. De door mij verstuurde mails worden door ontvangers niet als zodanig ontvangen en ook niet beantwoord. Indeling mail:

• briefpapier = klimop; lettertype = veranda 10pt groenblauw; handtekening in Word editor aangemaakt
Nu heb ik in dit computer nog een account. De indeling daarvan:
  • briefpapier = img van een duif; lettertype = veranda 10pt zwart; handtekening in Word editor aangemaakt.
Stuur ik naar dezelfde personen vanuit dit account een bericht, dan wordt het wel als zodanig ontvangen en beantwoord.

Ik heb beide instellingen met elkaar vergeleken en geen afwijkingen ontdekt. Ook heb ik de instellingen met de ontvangers vergeleken, omdat hun berichten door mij wel in de juiste indeling wordt ontvangen en beantwoord, maar ook hier geen afwijkingen ontdekt (de ontvangers gebruiken ook Windows XP (sp3) en Microsoft Office 2003).
Het vreemde vind ik dat mail van account 1 naar account 2 wel in de juiste indeling wordt verstuurd en ontvangen.

Heeft iemand een idee waarom uit account 1 (hoofd account) html mail door ontvangers wordt ontvangen als tekst zonder opmaak, behalve door account 2? En waarom mails verzonden uit account 2 wel door eerder genoemde ontvangers in juiste indeling wordt ontvangen?

Met vriendelijke groet,
Jeannette

Opgelost

Wat nu precies het probleem is geweest, weet ik niet. Daar kan ik slechts naar speculeren.
--> ik heb eens img conferter plus geïnstalleerd. Dit programma heeft zich in plaatsen genesteld, waar het niet thuis hoorde. Ik kwam daar achter, omdat mijn antivirus offline ging, ondanks dat het voor mijn ogen gewoon aan stond. Ergens 'diep' had het een code veranderd, wat dit veroorzaakte. Ik heb deze toen weer recht gezet. Nu heeft dit niets met het verzenden van mail te maken, maar ik vermoed dat op soortgelijke wijze dit programmaatje z'n 'wortels' ook via die kanaal 'diep' geworteld heeft.​

Oplossing: die was nogal rigoureus! Ik heb mijn computer geformatteerd en alles opnieuw ingesteld. Probleem is nu opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan