Outlook 2003 probleem!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Bij het opstarten van Outlook uit het Office pakket 2003 krijg ik sinds 2 dagen de volgende foutmelding:

Kan Microsoft Office Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.

In eerste instantie lijkt Outlook op te starten maar doet dat dus niet en daarna verschijnt bovenstaande melding.

Pc draait al jaren perfect!!!!

Windows XP-sp2

Wat is de oorzaak van boven genoemde melding?

Nu heb ik dit op internet gevonden:

DIT IS DE OPLOSSING:
Ga naar Start->Configuratiescherm. Dubbelklik op "E-mail".
Dan op de knop "Profielen weergeven".
Daar maak je een nieuw profiel aan.
Dan ga je terug naar "E-mail" (in het configuratiescherm) en drukt nu op de knop: "E-mail accounts". En dan "Bestaande email accounts weergeven of wijzigen."
Daar selecteer je je nieuwe profiel ipv het oude.
Als dat werkt mag je later je oude profiel weggooien.
Zoek dan naar "Extend.dat" en hernoem in "Extend.old".

Maar is dit ook de juiste oplossing?

En wat is de reden van de foutmelding?

waar komt het door... tsja... kan van alles zijn, van (on)bewust instellingen wijzigen tot tot updates van programma's die op het eerste gezicht niets met office te maken hebben.

Anyway... proberen van de oplossing die je gevonden hebt kan geen kwaad, je kan tenslotte het originele bestand weer terugzetten. Het is in ieder geval het proberen waard.

Bijkomend probleem dat zich openbaart is dat voordat windows de pc opstart de D-schijf eerst gecontroleerd wordt en na het opstarten loopt de tijd 10 minuten achter.

Dus ik vermoed dat er meer aan de hand is. Maar wat?

Al het bovenstaande doet zich voor nadat ik Studio ( heb geinstalleerd.

Hmm... is D een harde schijf of een dvd/cd station? Als het een schijf is, kan het zijn dat deze beschadigd is.

Wat voor controle wordt er uitgevoerd, en volgen er opmerkingen naar aanleiding van die controle?

Geplaatst door madmuppet
Hmm... is D een harde schijf of een dvd/cd station? Als het een schijf is, kan het zijn dat deze beschadigd is.

Wat voor controle wordt er uitgevoerd, en volgen er opmerkingen naar aanleiding van die controle?

Sorry, D is een harde schijf. Ik heb echter het volgende gedaan: studio 9 verwijderd dit hielp niet. System restore hielp ook niet.

De D-schijf wordt nu niet meer gecontroleerd, dus dat probleem is verholpen.

Nou een pc expert heeft zich er mee bezig gehouden en het werkt weer, maar van harte gisng het zeer zeker niet.

Probleem opgelost maar vraag me niet waardoor het kwam en hoet het gerepareed is want dat is me nog steeds een raadsel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan