Outlook 2003 verzend berichten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannes64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
Soms plaatst Outlook een nieuw bericht in postvak uit, zonder datum. ga ik dan verzenden, lukt dat niet. Bericht blijft in posvak uit, met vermelding geen datum.
Schrijf ik het bericht opnieuw, lukt het wel. Ik kom er niet achter waneer dit gebeurt. Weet iemand wat er aan de hand is?
Groet
Hannes

Zodra Outlook bezig is met het verzenden van een bericht verdwijnt de datum in het Postvak Uit.

Open je nu dit bericht, dan wordt de verzending onderbroken.
Sluit je nu het bericht, dan staat het geboekt als 'gelezen' en wordt niet verder verwerkt. Er komt nu 'geen datum' te staan omdat er geen verzenddatum bestaat.

Een bericht dat je in het Postvak Uit opent moet je niet sluiten, maar opnieuw de knop 'verzenden' in het bericht gebruiken.

Dat je het bericht nog in het Postvak Uit aantreft betekent dat je te weinig geduld hebt. Vanwege de grootte van het bericht of drukte bij je e-mailserver is de verzending nog niet voltooid.
Bij berichten in Postvak Uit met een datum geldt dat de verzending nog niet is begonnen (in de wachtrij, of geen verbinding).

Wanneer de verzending om andere redenen mislukt, dan krijg je daarvan melding in de statuslijn of in het takenvenster van verzenden/ontvangen.
Het is dus niet nodig te controleren of het bericht is verzonden.

Hallo Ron,
bedankt voor je reactie.
Maar volgens mij is er meer aan de hand. Als ik Outlook open,wordt het eerste bericht dat ik schrijf zonder datum in postvak gezet, en wordt niet verzonden. de daarop volgende berichten worden er geplaatst met datum vandaag, en worden vervolgens verzonden. Het andere bericht blijft staan. als ik dan ook het eerste bericht verwijder, wordt het eerst volgende bericht weer met geen datum in pv. uit gezet, en vervolgens niet verzonden. Als ik outlook opnieuw open, wordt weer het eerste bericht zonder datum in pvuit geplaatst. nu staan er dus 2.en zo gaat het maar door. Snapt iemand dit?
Groet
Hannes

Laatst bewerkt:
Hallo Hannes,

Een uitgebreide speurtocht in de Knowledge Base en via andere helpforums levert niet precies dit probleem op, maar wel iets vergelijkbaars.

Bij een klein aantal gebruikers die XP Service Pack 2 hebben geinstalleerd wordt het eerste bericht hele lange tijd niet verzonden. Er wordt echter nergens gemeld dat het cumulatief werkt, wel bij iedere opstart.
Microsoft 'erkent' dat dit probleem zich voordoet maar heeft geen patch.

Een 'workaround' zou moeten zijn om na het verzenden van het bericht in Postvak IN of een andere map, maar niet in UIT, een mail te openen. XP-SP2 sluit namelijk een poort af, die je opent door activiteit.

Of dit bij jou van toepassing is weet ik niet.

Heb je al geprobeerd om de setup van office opnieuw uit te voeren, dat wil zeggen na starten van de setup kiezen voor 'herstel fouten in office' (dat doet wat anders als geheel opnieuw installeren)?

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan