Outlook 2003 vs Lotus Notes = problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valthère

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
Beste,

WinXP, OffOutlook2003, SP1

Ik ervaar iets zeer bizars. Het komt voor bij verscheidene afzenders, maar allen gebruiken Lotus Notes.

Ik verstuur een mail naar een afzender. Deze doet REPLY en verstuurt zijn getypte boodschap, dewelke normaal gezien boven mijn mail staat. Enkel, ik krijg van deze persoon EXACT hetzelfde bericht aan als ikzelf heb verstuurd, (zelfs geen vakje met -oorspronkelijk bericht, van , aan , onderwerp, ...) met uitzondering van de titel. Hierin staat wél, reply of re- en dan mijn onderwerp.

Heb even aan't testen geweest met een compaan die Lotus Notes gebruikt, als hij instelt de "history" niet mee te sturen dan kan ik zijn antwoord wél lezen in RTF, anders niet.

Ik kan toch niet instellen in mijn Outlook hoe andere programma's van mijn ontvangers mijn email behandelen voor terug te sturen?

Weet iemand raad? Al enige zelfde ervaringen gehad? Ik vermoed dat dit toch wel een instelling zal zijn ...

Bedankt voor de reply.

Jij werkt via een Exchange server en zij niet. Het zit 'm dus in de manier waarop verschillende mail-servers met mail omgaan. Omdat je het hebt over RTF-formaat... Is het wel eens voorgekomen dat je een bericht terugkreeg met als bijlage winmail.dat?

Hi Mooncrawler,

ja, dat heb ik wel eens voor, maar daarom niet bij diegenen waarbij ik dit probleem ondervind (lotus notes gebruikers dus).

heeft mijn instelling rtf of html hier evt. iets mee te maken?

Nee, het is een instelling van de mail-server.
Jij kunt instellen wat je maar wilt - zodra je bericht bij de server terechtkomt wordt er iets mee gedaan (omgezet naar RTF-formaat), dus dat heb je zelf niet in de hand.
De systeembeheerder zou die instelling kunnen wijzigen, maar dan loop je het risico dat sommige mails helemaal onleesbaar heen en weer worden gestuurd.

Dus, zie jij een mogelijke oplossing voor dit probleem Mooncrawler?

Of iemand anders...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan