Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

cmedema

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Draai onder Windows XP-SP2

Ik lijk een paar bestanden te hebben weggegooid en heb er een rotzooitje van gemaakt. Weet niet meer waar mijn Postvak In, Verzonden Items, Concepten e.d. zitten. Heb wel dergelijk genoemde bestanden, maar waarschijnlijk heb ik de hele handel door elkaar gegooid in mijn pogingen om het te herstellen. Kan iemand mij helpen om de uitgangssituatie weer terug te krijgen?:o

Start Outlook op, gan naar Help>Analyse en herstel.
In het schermpje wat dan opent vink je beide opties aan.

Mvgr, René.

Cees,

Zoek op je harde schijf danwel backup naar bestanden die eindigen op:
.Pab (=persoonlijk adresboek)
.Pst (=persoonlijke mappen; dit zijn je contactpersonen, concepten, berichten etc.)

Plaats die bij elkaar in map C:\Outlook. Kopieer ze naar map C:\OL_backup.

Ga naar Configuratiescherm, zet (indien nog niet gebeurd) Klassieke weergave aan in de linkerkantlijn. Klik nu op Op E-mail of Post, wat maar van toepassing is. Maak daar aanpassingen, zodat je persoonlijke mappen hebt die verwijzen naar je .Pst bestanden in C:\Outlook, je Persoonlijke adresboek verwijst naar je .Pab bestand in C:\Outlook.

Eventueel weer een Outlook adresboek maken, om na opstart van Outlook via rechtsklik op Contactpersonen -> Eigenschappen en dan ergens in een van de tabbladen aan te geven dat de Contactpersonen als Adreslijst kunnen worden gebruikt bij het opstellen van e-mails.

Tijs.

Tijs,

Heel bedankt voor je advies. :thumb: Heb dat ook uitgevoerd en in C:\Outlook en C:\OL_backup zitten de bestanden Backup E-mails.pst, archive.pst, personal folders.pst en outlook.pst. In de oorspronkelijke folder zit nu geen .pst file meer.
Als ik nu Outlook opstart dan komt hij tijdens opstart met een foutmelding en wordt ik, zoals gebruikelijk uitgenodigd om een rapport te verzenden. Dat heb ik 1x gedaan en daarna niet meer. In beide gevallen sluit het systeem Outlook af en start het opnieuw op om vervolgens met dezelfde foutmelding te komen; er ontstaat dus een loop waar ik niet doorheen kan breken. Heb je nog een tip?

Groet en bedankt vast

:confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb gezegd je éérst je outlook profiel moet aanpassen op de nieuwe situatie vóórdat je Outlook opstart....

Klein citaat uit mijn vorige posting:

Ga naar Configuratiescherm, zet (indien nog niet gebeurd) Klassieke weergave aan in de linkerkantlijn. Klik nu op Op E-mail of Post, wat maar van toepassing is. Maak daar aanpassingen, zodat je persoonlijke mappen hebt die verwijzen naar je .Pst bestanden in C:\Outlook, je Persoonlijke adresboek verwijst naar je .Pab bestand in C:\Outlook.

We horen het wel.

Tijs.

Je hebt gelijk, maar dat was ik vergeten erbij te vermelden. Heb dat dus gedaan. Inmiddels ben ik er wel achter dat je via het vinkje bij de foutmelding kunt voorkomen dat Outlook opnieuw wordt opgestart. Ik heb voor de zekerheid nog even naar de profiles gekenen en heb alle bestanden (zowel uit Outlook als uit OL_backup) toegewezen. Hij blijft echter met de foutmelding komen.

Groet

PS Sorry, maar ik had niet verwacht dat je zó snel zou reageren, maar ben pas nu in staat om terug te reageren.

Ik zou graag de volledige foutmelding waar je het in je vorige posting over had willen vernemen (desnoods met een schermafdruk).

Kom je in het geheel Outlook meer in nu, of wel, maar je ziet helemaal niets?

Doe in ieder geval een test, waarbij je slechts stap voor stap in je profiel dingen toevoegt:
Eerst je hele profiel leegmaken (beter nog: Verwijder het hele profiel, en creeer een nieuwe). Dan eerst je Persoonlijke map (.pst) toevoegen. Werkt dat in Outlook, dan bijv. je persoonlijk adresboek (.pab) erbij, weer testen etc.

Oh ja.. gebruik SCANPST.EXE om je .PST bestanden te scannen op interne fouten!
Te vinden op je harddisk via Start -> Uitvoeren -> CMD /K dir c:\scanpst.exe /a /s

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Allereerst weer dank voor je reactie. Na een aantal pogingen heb ik Outlook dankzij de aanwijzingen weer aan de praat. Wel ben ik mijn opgebouwd bestand aan folders met daarin de e-mails uit het verleden kwijt. Evenals mijn agendagegevens. De contactpersonen heb ik nog wel, maar via een backup. Het belangrijkste: het draait weer!

Ik zou graag de volledige foutmelding waar je het in je vorige posting over had willen vernemen (desnoods met een schermafdruk).

De foutmelding krijg ik niet meer, dus kan ik die niet reproduceren.

Kom je in het geheel Outlook meer in nu, of wel, maar je ziet helemaal niets?

Outlook start op, maar als een van de eerste schermen krijg ik de bewuste foutmelding.

Doe in ieder geval een test, waarbij je slechts stap voor stap in je profiel dingen toevoegt:
Eerst je hele profiel leegmaken (beter nog: Verwijder het hele profiel, en creeer een nieuwe). Dan eerst je Persoonlijke map (.pst) toevoegen. Werkt dat in Outlook, dan bijv. je persoonlijk adresboek (.pab) erbij, weer testen etc.

Heb ik gedaan, met als gevolg dat het weer draait :thumb:

Oh ja.. gebruik SCANPST.EXE om je .PST bestanden te scannen op interne fouten!
Te vinden op je harddisk via Start -> Uitvoeren -> CMD /K dir c:\scanpst.exe /a /s

Ik krijg dan de melding Bestand niet gevonden/COLOR]

Tijs.

Fijn dat het weer werkt.

M.b.t. scanpst.exe: Bij mij (Outlook 2000, los geinstalleerd) staat scanpst.exe in de map:
c:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1043\NT

Gewoon met dezelfde zoekopdracht als ik jou gegeven had.

Ik heb een paar dagen geleden nog bij iemand met Outlook2003 ook scanpst.exe gebruikt en hij had het wel degelijk op zijn computer staan...

Zoek er anders zó naar:
Start Verkenner
Kies zoeken naar bestanden en mappen
Vul in als te zoeken bestandsnaam: scanpst.exe
Zet als Geavanceerde opties aan: Systeemmappen doorzoeken en ook Verborgen mappen en bestanden doorzoeken en ook Submappen doorzoeken
Kies bij zoeken in: Lokale harde schijven (C: ,....)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Is gelukt en heb inmiddels ook al mijn andere info terug. E-mails, agendagegevens etc. Superadviezen dus. Heel erg bedankt voor je hulp! :thumb: :thumb:

Cees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan