Outlook 2007 adresboek en contactpersonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Berichten
118
Ik zit met een groot probleem, waar ik al heel lang naar op zoek ben.
Als ik in het adresboek iemand wil zoek, dan kan ik die soms niet vinden. Zoek ik dan bij de contactpersonen (dus linksonder) dan vind ik ze wel. Het gebeurt ook, dat ik in de Contactpersonen 3 mensen met de naam Vos vind, terwijl ik in het Adres er maar 2 vind. waar ligt dat nou aan? Ook moet ik soms een ' voor de naam typen om iemand te vinden.
Ik wilde bijlage doen, maar dat lukt me niet, snap niet waarom. Ik vind dit zo ongelooflijk moeilijk te begrijpen, maar wil zo graag een antwoord.Wie O Wie?

Alvast bedankt
Arie
 
Contactpersonen

Bedankt, daar staat een hoop info.
Ik ga dat eesn napluizen en je hoort nog.
 
Outlook adressen

Hoe het allemaal in elkaar zit is mij nog niet geheel duidelijk.
Maar ik heb wel ontdekt, dat Outlook met 2 mappen werkt voor contactpersone. Namelijk1 CONTACTPERSONEN en 1 CONTACTPERSONEN IN PERSOONLIJKE MAPPEN. Misschien is dat niet altijd zo. Als je klikt op zoeken in Adresboek, bij het maken van een mailtje, dan wordt CONTACTPERSONEN geopend en kun je daaruit je keuze maken, als de persoon er niet instaat, ga je via linksonder naar de sectie contactpersonen en neem je de 2e map. Vreselijk ingewikkeld, maar het is een manier.
Dank in elk geval voor het meedenken.
Groet
 
Arie, Oeps, kun je dit wellicht overwegen. Anders wordt het misschien ales opnieuw invoeren van voren af aan. Maar dit als laatste.

Kun je dit eerst doen. Ik veronderstel dat je een nieuwe groep die je hebt aangemaakt in zo'n blauw vakje staat. Daar kun je inderdaad niet zoveel mee. Het staat op hetzelfde niveau als My Contacts (Mijn Contactpersonen in de Nederlandse versie), maar bevat nog geen folders (mappen)

In Mijn Contactpersonen staat een map Contactpersonen. Klik daar met de rechtermuisknop op en kies New Folder (Nieuwe map?) Noem die Werk. Je kunt nu namen uit de contactenfolder naar de map Werk slepen. (Als je dat met de rechtermuisknop ingedrukt doet kun je kiezen of je ze daarheen wilt kopiëren of verplaatsen)

Misschien vind je deze situatie al voldoende, maar je kunt vervolgens ook de hele folder (map) Werk naar het blauwe vakje Werk slepen. Dan staat hij voortaan daaronder. Je kunt dan nog steeds contacten verslepen.

Een nieuw contact wordt aangemaakt in de folder die je geselecteerd hebt. Als je een nieuw contact vanuit het adresboek maakt kun je onderaan in het venster waarin je de data typt selecteren in welke map het contact geplaatst moet worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan