Outlook 2007 - agenda item niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvanhove

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2014
Ik krijg dagelijks meermaals een herinnering van een afspraak (13/9) die nergens te vinden is in de Outlook-agenda.
Als ik kies voor uitstellen krijg ik die melding later terug. Als ik kies voor "item openen" krijg ik de melding dat het betreffende item niet is gevonden.
Hoe geraak ik van deze meldingen af?

Lastig denk ik. Er is wel een bypass mogelijk, maar dan doet de vraag zich voor hoe belangrijk je contactpersonen, overige agenda-afspraken, je verzonden, ontvangen en verwijderde mails voor je zijn?

Is ook zeer afhankelijk of het hier een Microsoft Exchange agenda betreft of een lokale...

Indien een lokale, dan zou scanpst.exe , (meermalen, totdat alle fouten eruit zijn) losgelaten op het .pst bestand, mogelijk een oplossing bieden (natuurlijk moet Outlook hiervoor helemaal zijn afgesloten).

Tijs.

Het is een lokaal Outlookaccount en scanpst heb ik reeds uitgevoerd, echter maar 1 maal. Als het idd nuttig is dit meermaals uit te voeren wil ik dit wel eens proberen.
Het is wel degelijk belangrijk alles overige te behouden. Een back-up vóór die eventuele bypass zal het betreffende bericht bevatten en dus ook wel niet zinvol zijn!?

Scanpst meermalen uitvoeren totdat er helemaal geen foutmeldingen worden getoond.

En ik vermoed inderdaad dat een eerdere backup hetzelfde probleem zal bevatten (het is per slot een terugkerende afspraak).

Als scanpst het probleem niet oplevert, dan zou je Outlook in Veilige modus kunnen opstarten (snelkoppeling dubbelklikken terwijl je de Ctrl-toets erbij vasthoudt, zodat de vraag daaromtrent ontstaat), weer afsluiten en dan weer normaal starten.
Dit leverde (in een vroegere Exchange omgeving met Outlook 2003) wel eens goede resultaten m.b.t. "Het object is niet gevonden".

Tijs.

Ondertussen scanpst meermaals uitgevoerd tot een melding "bevat geen fouten" verscheen, echter geen soelaas.
Starten in veilige modus was ook niet de oplossing, evenmin m'n verdere internetzoektocht.

Ik vraag me ernstig af of de terugmelding "Het is een lokaal Outlookaccount" wel een antwoord is op mijn vraag of (een of meerdere van) je mail-accounts op een Microsoft Exchange server staan of niet.

Kijk in de Accountinstellingen wat voor type account(s) het betreft, en check dat voor alle mailaccounts die je in Outlook opent. Is bij een of meerdere de kolom Type gelijk aan Microsoft Exchange dan moet je met de beheerder van de Exchange server contact zoeken of hij de fout kan vinden/herstellen.

Overigens kan het ook zijn dat je agenda's synchroniseert die NIET op Microsoft Exchange staan maar (bijv.) Google Calendar.
Dus als je een plugin gebruikt voor dergelijke doeleinden (zoals Google Apps Sync) dan kan het probleem ook in die kalender zitten (of in de plugin software zelf).

Hetzelfde geldt voor het evt. gebruik van de Hotmail Connector, want ook dan wordt er agenda informatie uitgewisseld/gesynchroniseerd met externe servers.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is wel degelijk een lokaal Outlookaccount. (pc met Outlook 2007)
Een synchronisatie met een smartphone, via Sony pc compagon, is onlangs wel gebeurd en in die smartphone is de betreffende melding wel nog aanwezig. Na een hersynchronisatie verscheen het item terug in de Outlookagenda. Wat ik nu heb is een dubbel item, 'n zichtbare en een onzichtbare die nog steeds de herinnering weergeeft.

Het is dus 1 e-mail account dat je hebt ingesteld staan in Outlook? En wat is het e-mail domein waar het om gaat (ik hoef alleen het deel vanaf @ te weten, zoals @hotmail.com, @live.com, @upcmail.nl, @kpnmail.nl, @planet.nl etc.)
Ik ken alleen mailaccounts die agendasynchronisatie hebben die tóch een @gmail.com, @hotmail.com, @live.nl of ander e-mail account is waar meer achter zit dan puur een POP3/IMAP account/mailserver...

Tijs.

Inderdaad 1 mailaccount in Outlook op persoonlijke pc. Domeinnaam: telenet.be

Ik kijk bij telenet.be.
Mij valt het volgende op:
a. Er zijn agenda's te gebruiken (ook vanaf smartphones); voor pc's in ieder geval vanaf Webmail, maar zie b.
b. Ik zie bij de e-mail instellingen alleen genoemd dat e-mail gesynchroniseerd kan worden, niet de agenda. Zowel bij instelling als POP account als met IMAP.

Ik raad je aan om je probleem bij telenet voor te leggen, want mij wordt niet duidelijk hoe (buiten webmail) je agenda gesynchroniseerd wordt.

Tijs.

De agenda wordt gesynchroniseerd met software van m'n smartphone, Sony pc companion, en niet van telenet.

Ik snap de hele setup niet meer, bedoel je dat je via ActiveSync of ander mechanisme je afspraken uitleest van je telefoon, vanuit Outlook, dus dat de afspraken niet op een e-mail account worden opgeslagen, dus puur een lokale agenda op de smartphone betreft?

Linksom of rechtsom stop ik met je vraag. Hopelijk neemt iemand anders nog actie.

Tijs.

Synchronisatie van lokale smartphoneagenda met lokale Outlook-agenda, dat is alles wat er gebeurt.
Ik denk dat ik mettertijd een herinstallatie van Outlook zal uitvoeren en zo het probleem zal opgelost zijn.
Alleszins bedankt voor je antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan