Outlook 2007 BackUp loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Volgend probleempje ...............
In het verleden draaide ik Office 2003 en maakte met exporteren een backup bestand van mijn persoonlijke mappen in outlook. (PST-bestand)
Wanneer ik de pc opnieuw ging installeren importeerde ik het PST-bestand weer en had alle gegevens weer terug.

Dit alles werkte perfect.
Nu ik ben overgestapt naar Office 2007 krijg ik problemen met het importeren van het PST-bestand. In de takenlijst zie ik dat alle taken verdwijnen, het beeld flikkert in dat gebied en Outlook zit muurvast. Hierbij krijg ik geen foutmelding.

Iemand hier ook last van en wie weet hoe dit is op te lossen?
Is er misschien een ander backup programma speciaal toegespitst op Outlook 2007?

Een schot in het donker, maar kijk eerst eens of:
1. Je huidige (Outlook2007) .pst niet corrupt is geraakt?
2. De te importeren (Outlook2003) .pst niet corrupt was op het moment van importeren?

Maak eerst een backup van beide .pst (met outlook afgesloten, natuurlijk), en ga dan op zoek naar scanpst.exe en laat die los op beide kopien. (hint: Zet die kopien in een makkelijk te vinden map, bijv. C:\backuppst). Ik neem hier maar aan dat ook Office2007 scanpst.exe aan boord heeft, net als Office2000 en Office2003.

Kan je zo in een CMD-venster nakijken waar die staat:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k dir /s /a C:\scanpst.exe

Vervang C: door de schijfletter waar je Office2007 hebt geïnstalleerd, als dat niet C: was.

Succes,

Tijs.

Van 't bestand scanpst.exe was ik niet op de hoogte.
't Blijkt dat er wel fouten in het pst-bestand zitten. Heb het bestand laten herstellen, maar ook het herstelde bestand resulteert in een vastloper.

Heb ook geprobeerd een nieuw pst-bestand te maken, maar ook hierin zaten fouten en gaf ook een vastloper.

De laatste keer liep de boel al vast terwijl ik een backup wilde maken.
Verder draait Outlook goed, dus wat er hier aan de hand is ????????

Kan het zijn dat de profielen in outlook hier invloed op hebben?
Zag net dat ik meerdere profielen heb,
.

Laatst bewerkt:
[...]Verder draait Outlook goed, dus wat er hier aan de hand is ????????

Kan het zijn dat de profielen in outlook hier invloed op hebben?
Zag net dat ik meerdere profielen heb,
.

Ik weet ook niet wat er bij je aan de hand is, maar ik weet wel dat profielen er niets mee te maken hebben.

Misschien toch nog een virusscan doen? Of sloeg je evt. geïnstalleerde spamfilter aan bij de import danwel export en heeft dat voor de ellende gezorgd?

Verder weet ik het van hieruit dus niet. Ik hoop dat anderen nog een hint voor je hebben.

Tijs.

Moest toevallig de pc weer formatteren en na een schone installatie werkt alles weer zoals 't hoort. Vind het wel fijn een backup te kunnen maken van mijn mailtjes/agenda.

Ik laat de vraag even op onopgelost staan voor het geval iemand nog iets weet over het vastlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan