Outlook 2007 draait door bij verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmsen

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Als ik in Outlook 2007 mail naar een bepaald emailadres (het gaat om 2 adressen, voor zover mijn ervaring nu strekt: een hccnet-adres en een hetnet-adres) dan blijft het venster van 'verzenden' doordraaien met 'voltooid, voltooid, voltooid' enz. Het nummer van het aantal taken blijft maar oplopen. Het bericht wordt niet verzonden.
De enige manier om dit te stoppen is Outlook afsluiten.
Enig idee wat er hier aan de hand kan zijn, en hoe dit op te lossen?
Bvd, Harry

Je instellingen van de SMTP server nakijken (uitgaande mail)
Bij welke provider zit je?

Wat moet ik precies nakijken bij SMTP?
SMTP-server is KPN direct ADSL Go (mailrelay.direct-adsl.nl).

Je geeft geen antwoord :evil:

Je moet de SMTP server gebruiken van de provider!!
Je kan niet email verzenden via een SMTP server die niet van je provider is, want dan heb je relaying problemen.
Heb je 2 accounts in gebruik op je outlook? Indien ja, werkt er dan 1 van de 2 dan wel?
Andere mailadressen werken die wel?

Sorry, ik wist niert dat je boos werd...
Mijn internetprovider is HCC, maar ik heb een ADSL-verbinding van KPN en daarvoor moet ik SMTP-server instellen zoals reeds aangegeven.
Ik heb meerdere accounts in gebruik, totaal 4, maar allemaal met dezelfde SMPT-instelling. (POP3-instelling is wel op naam van betreffende account, bijv. pop.hccnet.nl)

Heb ik je vraag nu wel goed begrepen en beantwoord?

Ben niet boos ... maar kreeg geen antwoord vandaar ....
Maar opnieuw een vraag herhalen (zonder duiveltje)
Wat met andere e-mail adressen?

Als je bedoelt: heb je hetzelfde probleem als je naar andere mailadressen mailt, dan kan ik zeggen: er is in elk geval nóg een adres waarbij ik het ook heb.
Als je bedoelt: heb je het ook als je mail verstuurt vanaf een ander adres van jezelf, dan weet ik het niet, want ik gebruik eigenlijk maar 1 account.
Heb zojuist een testje gedaan door naar het bewuste adres een mail te zenden vanaf m'n hccnet-account en vanaf m'n orange-account. Dit keer ging het bij beide goed. Rara...

Ok, lijkt opgelost te zijn ... :thumb:

soms kan het ook zijn dat de smtp server plat ligt ...

Vraagje als opgelost markeren dan ;)

Echt opgelost is het, vrees ik niet, want wat er nou precies aan de hand is (geweest?) weet ik nog steeds niet. Dat bedoel ik overigens geenszins als een verwijt, hoor.
Misschien kun je me nog verder helpen?
Of is er misschien iemand anders die enig idee heeft wat de oorzaak van 'mijn' probleem kan zijn?

Als je wil kan ik eens zelf op je computer kijken vanop afstand.
Zal sneller zijn en makkelijker ...

Bedankt voor je aanbod, maar ik zal er geen gebruik van maken: er staat nogal wat vertrouwelijke info op mijn computer. Nu is het niet zo dat ik jou bij voorbaat wantrouw, maar ik kan het gewoon niet maken om een 'onbekende' op mijn computer te laten kijken.
Hopelijk heb je hiervoor begrip.
Ik zal dit item nu als opgelost markeren.
Bedankt voor je meedenken.
Groet,
Harry

Ik heb hetzelfde probleem. Outlook 2007 gaat mappen synchroniseren en houdt nooit meer op met verzenden....
Heb alles al geprobeerd...met alle drie mijn accounts (2x gmail en 1x versatel), maar het blijft hardnekkig eigenwijs....
Wie weet een oplosssing..wordt er gek van.

(heb ook Vista)

Blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, al brengt dat (voorlopig) de oplossing nog niet dichterbij. Dus .....
Overigens draai ik onder Windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan