outlook 2007 en BCM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catherine

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
Berichten
6
Hallo,
Nieuwe pc dus nieuwe software....
Als ik outlook opstart krijg ik steeds de wizard van BCM.
Ze vragen dan een bestand op te maken, wat niet lukt, geeft steeds weer dat hij bepaald bestand niet vindt en het dus niet kan maken.
Op zich niet erg want ik wil BCM helemaal niet gebruiken.
Maar hoe schakel ik die wizard uit. Als ik de richtlijnen van MS volg lukt het niet want ik vind die BCM niet!
Wie kan mij helpen?
 
Hallo,
Nieuwe pc dus nieuwe software....
Als ik outlook opstart krijg ik steeds de wizard van BCM.
Ze vragen dan een bestand op te maken, wat niet lukt, geeft steeds weer dat hij bepaald bestand niet vindt en het dus niet kan maken.
Op zich niet erg want ik wil BCM helemaal niet gebruiken.
Maar hoe schakel ik die wizard uit. Als ik de richtlijnen van MS volg lukt het niet want ik vind die BCM niet!
Wie kan mij helpen?

Hoi,

Je hebt Office Small Business volledig geïnstalleerd waarschijnlijk.
Je kunt via het Configuratiescherm > Programma's en onderdelen de installatie wijzigen en Business Contact Manager weer ongedaan maken, als je die toch niet gebruikt.
 
@ Pasja,
MS zegt naar start> alle programma's>MS SQLserver 2005> netwerkconfig.>protocol>rechts klikken named pipes>inschakelen.
Waar loopt het mis? MS SQL...staat niet in de lijst van alle programma's!

@ Teun,
Ik ben voor alle zekerheid nog is gaan kijken in de onderdelen die ik kan wijzigen maar ook daar vind ik die BCM niet terug.

Is het een optie van office volledig van de pc te verwijderen en te herbeginnen?
Die BCM zat enkel in de trial versie op de pc en niet in de versie die ik kocht.
die heb ik niet verwijderd voor ik mijn gekochte versie erop zette.
Verlies ik dan gegevens? of enkel de adressen die ik in outlookadresboek heb geinstalleerd?
Cathérine
 
Catherine;2417014@ Teun zei:
Vreemd dat je die mogelijkheid om onderdelen te verwijderen niet hebt.
Het kan geen kwaad om je 'officiële' officeversie opnieuw te installeren.
Beter was inderdaad geweest die trial eerst te verwijderen.
Waarschijnlijk vindt je in het Configuratiescherm > Programma's en onderdelen .... beide.
Verwijder eerst de versie die je hebt gekocht, start opnieuw en kijk dan of er nog iets 'rest' van de trialversie in 'Programma's en onderdelen en verwijder die dan ook.

MAAR: wanneer je de officiële versie zondermeer verwijderd en herinstalleert loop je kans dat je opnieuw moet activeren bij Microsoft en dat kan niet .... afhankelijk van de versie die je zelf hebt geïnstalleerd.
Mag ik vragen welke dat is? (bepaalde versies zit Outlook n.l. niet meer in!)
Om dat opnieuw activeren te voorkomen:

Activeren na herinstallatie MsOffice2007.

Na installatie van het MsOffice-pakket moet dit in de regel worden geactiveerd bij MicroSoft via internet.
De melding hiervan komt bij de eerste start van één van de programma’s van het pakket.
Na de activering is feitelijk de ‘licentie’ gekoppeld aan de computer waarop het is geïnstalleerd. Deze registratie wordt vastgelegd in een bestandje met de wat vreemde naam OPA12.DAT
Bij een recovery van de betreffende computer, of herinstallatie van het MsOffice-pakket zou opnieuw activatie plaats moeten vinden.
Daar gaat het ‘mis’, want – immers – het programma wás al geactiveerd en dat kan niet nóg eens (bij de studenten-licentie 3 keer ….)

Truc
Om te voorkomen dat er iets mis gaat bij recovery van de computer of herinstallatie van MsOffice, is het handig, van dit bestandje een reservekopie te maken.
Na herinstallatie van MsOffice kan dit bestandje worden teruggeplaatst op exact dezelfde lokatie als daarvoor.
Voor WinXP is die lokatie:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\OFFICE\DATA
En voor WinVista:
C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE\DATA

Dus de ‘werkvolgorde’ is als volgt:

1. Voordat je een recovery van de harde schijf uitvoert, of MsOffice2007 verwijdert, kopieer je het bestandje OPA12.DAT
2. Na de herinstallatie van MsOffice2007 start je eenmaal een onderdeel van dat pakket, waarbij je de melding krijgt, je versie te activeren. Dit negeer je
3. Kopieer OPA12.DAT weer terug in één van de hiervoor genoemde directories (afhankelijk dus van de windows-versie die wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
opgelost

hallo,
Ik heb dus toch maar de drastische maatregelen genomen en eerst de officiele versie van office eraf gedaan en dan de trial versie.
de officiele versie terug gezet en het werkt zonder die BCM.
Bovendien ben ik geen mails noch adresbestanden kwijt!
de office versie die ik gebruik is een "enterprise" versie.
Nu nog mijn scanner probleem oplossen en we zijn weer gelukkig.
aan allen ... Thx voor de hulp.
Cathérine
 
Hoi,

Tja ... drivers voor Vista ...
Ik heb zelf een Scanjet 3570c waarvoor - gek genoeg - wél een bijgewerkt stuurprogramma voor de 64-bit versie van Vista beschikbaar is maar niet voor de 32-bit versie (de meest gebruikte dus)

Soms werkt een driver voor Windows2000 wel onder Vista. Wellicht dat dit je probleem oplost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan