outlook 2007 geen beweging meer in te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet119

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Op mijn laptop, waarop ik 3 gebruikers heb staan, loopt bij 1 van de 3 accounts outlook 2007 helemaal vast.
Ik kan outlook openen maar verder blijft het balletje draaien en doet programma helemaal niets meer. Afsluiten lukt ook niet, ctrl-alt-del werkt ook niet meer.
dus dan gewoon de aan en uit knop!
"Outlook heeft een probleem vastgesteld met het bestaande exemplaar NormalEmail.dotm"
Lijkt serieus, maar misschien hopelijk eenvoudig op te lossen??
vreemd dat mail bij andere accounts wel gewoon werken, maar ik schijn ook wel problemen met ctrl-alt-del te hebben.
ben nu malwarebytes aan het runnen, in de hoop dat iets gevonden wordt??
gister al wel snelle scan gedaan maar die heeft niets gevonden, nu dus een complete scan.
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem op weten te lossen?

Ik zou het genoemde bestand bij de betreffende gebruiker verwijderen en er een kopie neerzetten van hetzelfde bestand van 1 van de andere 2 gebruikers.

Ik zou het genoemde bestand bij de betreffende gebruiker verwijderen en er een kopie neerzetten van hetzelfde bestand van 1 van de andere 2 gebruikers.

Blijven bestaande mails wel in te zien?
en zo ja verwijderen bestand? hoe en hoe plaats ik er dan ander voor terug?

Ja die blijven. NormalEmail.dotm is een sjabloon bestand dat gebruikt word voor de opmaak van e-mails.

De naam van het bestand staat in je melding, he... NormalEmail.dotm
Zover ik begrepen heb zou de map waar die staat op de volgende manier te openen zijn:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%\Microsoft\Sjablonen
Indien ENG versie van Office zou de map ipv. bovenstaande op de volgende manier bereikbaar kunnen zijn:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%\Microsoft\Templates

Dan, ingelogd als een gebruiker waar het wél werkt NormalEmail.dotm naar memory-stick kopieren, weer inloggen als de 'probleemgebruiker' en de huidige NormalEmail.dotm in bovengenoemde map vervangen door die van de memory-stick.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb NormalEmail.dotm gekopieerd en in zeg maar foutieve map geplaatst, helaas zonder resultaat.
Ik hoop echt dat ik bestaande mails nog kan behouden. wordt dit niet automatisch ergens opgeslagen als bestandje?
baal er beetje van maar probleem schijn vaker voor te komen

Er moet in de map waar je de kopie neerzet al een NormalEmail.dotm bestand staan (dus je moet de vraag krijgen of je 'm wilt overschrijven).
Indien die melding over overschrijven niet kwam, dan is blijkbaar de map(pen) die ik aangaf de verkeerde.

Je zult dan zelf even moeten zoeken waar die dan wél staat op jouw pc/laptop...

Tijs.

Er moet in de map waar je de kopie neerzet al een NormalEmail.dotm bestand staan (dus je moet de vraag krijgen of je 'm wilt overschrijven).
Indien die melding over overschrijven niet kwam, dan is blijkbaar de map(pen) die ik aangaf de verkeerde.

Je zult dan zelf even moeten zoeken waar die dan wél staat op jouw pc/laptop...

Tijs.

Tijs, hoe kan ik dit foutieve bestand eenvoudig opsporen?

Tijs, hoe kan ik dit foutieve bestand eenvoudig opsporen?

Googelen is er een van.
Een andere is er naar zoeken op de hele harde schijf (ik ga er vanuit dat het ergens op C: zal staan):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /s /a c:\NormalEmail.dotm

Ik neem overigens aan dat je dan ook de verkeerd gekopieerde tegen gaat komen, als je die ondertussen nog niet van de harde schijf verwijderd had.

Tijs.

Dan is hij nog aan het zoeken. Je moet geduld hebben totdat in het venster op een aparte regel komt te staan als "C:\Users\gebruikersnaam>"

Erboven zou dan moeten staan in welke map (of mappen) het bestand gevonden is. Als er niets gevonden is zal er iets staan als: "File not found" of "Bestand niet gevonden"

Tijs.

oke nu is het volgens mij wel compleet
Knipsel.JPG

het bestand dat bij gebruiker Jacqueline staat heb ik gekopieerd vanaf mijn map en deze in die van haar gezet. Maar deze werd niet vervangen oid. Dus ben ik hiermee nog niet. Vreemd dat er dan nergens anders eenzelfde bestand wordt gevonden.

Dus mag ik aannemen dat het bij gebruiker Jacqueline tot nu toe fout liep en bij jou goed?
Indien ja, dan had je een melding moeten krijgen bij het kopiëren van het bestand dat je iets overschrijft.
Probeer even het volgende, via plakken in het uitvoeren venster (per commando wordt er 1 CMD-venster geopend):
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k attrib -r -s -h C:\users\Jacqueline\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\NormalEmail.dotm
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k xcopy /-Y /K C:\users\Piet\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\NormalEmail.dotm C:\users\Jacqueline\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen\NormalEmail.dotm

Het tweede commando zou op moeten leveren dat je het bestaande bestand gaat overschrijven. Bevestig dat. Zo weet je ook meteen zeker of het bestand wel in de Jacqueline map al stond.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan