Outlook 2007 handtekening in de email gezet en dan werkt de spellingcheck niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frog62

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
ik heb in mijn e-mails een handtekening. een boven in de email en de ander onderaan. wanneer ik een nieuwe email maakt krijg ik beide teksten te zien. Tussen de 2 regels zet ik mijn tekst. Helaas werkt dan de spel check niet meer. Blijkbaar herkent de spellingcheck niet de tekst er tussen in. Dus nu maak ik eerst mijn tekst boven de bovenste (handtekening) regel kopieer hem dan tussen de 2x regels en delete het stuk weer bovenste regels.

Mijn vraag is hoe kan ik nu wel mijn handtekening in mijn e-mails behouden EN een spellingcheck wel mogelijk is?

De truc met de tekst kopieëren, plakken en daarna opnieuw selecteren en wissen lijkt mij een beetje overdreven; met knippen bereik je hetzelfde resultaat een stuk sneller...

De reden dat je spellingcontrole het niet doet als je tussen de regels met de handtekening staat, komt vermoedelijk doordat je één handtekening hebt (met twee tekstblokken dus), en die ene handtekening is dus opgemaakt met één opmaakprofiel. En ik vermoed dat je in dat profiel ofwel een verkeerde taal hebt, of geen spellingcontrole. Ik schat zo, dat je de spellingcontrole weer kunt activeren door de tekst tussen de handtekeningen op te maken met het standaardprofiel. Dat kun je toepassen met de toetscombinatie <Ctrl>+<Shift>+<n>. Probeer dat eens...

Beste Michel,

ik heb het zo net geprobeerd. ik ben dus tussen de 2 blokken gaan staan, tekstingetikt en daarna <Ctrl>+<Shift>+<n>.
Geen verandering.
Wanneer ik de tekst acentueer en dan nogmaals probeer. Geen verandering
Daarna op de tekst gaan staan en dan rechtermuisknop dan zie de autosignature. doe ik dan bij de teskt boven het de handtekening dan tekst in tikken dan zie ik direct dat de spelcheck actief wordt.
Wil je het zelf een proberen en wat doe ik missischien niet juist?

bedankt voor je feedback. Gr. Jan Willem

Laatst bewerkt:
Ik kan het in ieder geval reproduceren in Outlook 2010, dus het is daar niet opgelost. En inderdaad, het profiel veranderen doet ook niks. Dus dat wordt nog wat verder zoeken...

Volgens een aantal Outlook MVP's (en dat zijn geen domme jongens/dames) moet je handtekeningen niet gebruiken voor wisselende tekst; Outlook doet inderdaad geen spellcheck in een signature.
Lees maar na op deze site. ik zoek in ieder geval niet verder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan