Outlook 2007 Items in Toegang op programmeerniveau niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildog

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
15
Na beeindigen van anti virus licentie van Bitdefender ben ik overgegaan naar Avast free antivirus.
Vanaf dat moment zijn de 3 items die zich bevinden in het Vertrouwenscentrum - Toegang op programmeerniveau in het grijs
De 3 items zijn: 'Waarschuw mij voor verdachte activiteiten', 'Waarschuw mij altijd voor verdachte activiteiten', 'Waarschuw mij nooit voor verdachte activiteiten'
Het eerste item is nu standaard aangevinkt. Het is echter onmogelijk een van de twee andere te kiezen!
Ik heb tijdelijk het laatste item nodig omdat ik in Access een reeks gepersonaliseerde e-mails via Outlook wil versturen.
Doordat het item 'Waarschuw mij nooit voor verdachte activiteiten' in Outlook niet kan aangevinkt worden aanziet Outlook de Access opdracht als een verdachte activiteit en verstuurt dus mijn e-mails niet meer.
Het Access programma werkte perfect voordien.
Ik heb al geprobeerd om Office 2007 te herinstalleren: het probleem blijft.
Op een andere PC waar er geen anti-virus programma op staat zijn deze 3 items in het vertrouwenscentrum wel te kiezen!!
Wat kan ik doen om deze in het grijs staande items toch terug actief te maken of wat kan de oorzaak zijn dat deze ontoegankelijk zijn?
 
Hallo Wildog.

Wat heb je windows. Windows heeft namelijk Microsoft Security Essentials Free virus scanner.

Installeer nooit twee virus scanners, dat zorgt vaker voor problemen. Gooi die Free versie AVAST er maar eens vanaf.

Wil je dat niet dan zou je nog iets in de cloud kunnen zetten en van daaruit mailen.

Heb je een Google account dus een gmail. Verstuur ze eens van daaruit. Denk dat dit al goed genoeg is.

Wat de reden is van jou probleem dat weet ik helaas niet.
 
Opgelost

Na een dag zoeken toch zelf tot een oplossing gekomen.
Via de zoekterm in google: 'How can i change the programmatic access options' zie je dat er veel gebruikers dit probleem hebben.
Je moet in het windows register een en ander wijzigen: gemakkelijk te vinden via bovenstaande zoekterm.
Bij mij was het daarmee niet opgelost!!
De oplossing kwam er doordat ik de 'shift' knop indrukte en daarbij rechts klikte op de snelkoppeling voor Outlook
'Uitvoeren als' aanklikken en outlook start op
Als je dan naar het vertrouwenscentrum gaat kan je bij 'Toegang op programmeerniveau' alle items aanklikken (staan zwart ipv grijs)
 
Wahw een dag kwijt. Nu dat is wat met die dingetjes he. Maar fijn dat je het opgelost hebt.

Bedankt voor de terugkoppeling. Hier hebben andere met hetzelfde probleem ook wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan