Outlook 2007: kan geen mails meer versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmutplatteau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Beste,

Mijn pc draait nog steeds op Vista (daar begint het al ;-)) en maakt gebruik van Outlook 2007. Ik kan nog steeds mails ontvangen, maar sinds een paar dagen lukt het versturen van mails niet meer. Ik krijg steeds een bericht met de foutcode X80042109 "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen,......" Heb al heel wat rondgesurft, ook op dit forum, maar krijg het probleem niet opgelost.
- Scanpst - utility gebruikt. Die rapporteert inderdaad problemen, zegt ook dat ze gecorrigeerd zijn maar probleem blijft. Als ik de scanpst - utility nog eens laat draaien blijft die nog steeds trouwens dezelfde cijfers/problemen geven, dus lost het uberhaupt wel iets op? of moet je dat gedoe x aantal keer laten draaien.
- Mijn outlook pst heeft een grootte van 2,041 GB maar als ik het goed begrepen heb kan vista/ outlook 2007 daar mee overweg?

Alle suggesties welkom!
thx!

a. Gewoon doorgaan met scanpst totdat alle fouten eruit zijn (oftewel: totdat er geen problemen meer gemeld worden).
b. Nakijken welke instellingen er staan voor uitgaande mailserver en of die wel correct zijn.
c. Kijk of versturen van mail via de webmail werkt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan