Outlook 2007 - Nieuwe mail -> geen icoontje in systemtray

Status
Niet open voor verdere reacties.

dlarge

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
15
Hallo,
Als ik nieuwe mail in m'n postvak in krijg, dan zie ik een icoontje (enveloppe) en weet dus dat er mail binnen is. Nu laat ik de meeste mail gelijk verplaatsen naar een andere map, binnen postvak in, en dan krijg ik geen enveloppe en weet ik dus ook niet dat ik mail heb.
Is dit op te lossen?
Alvast hartelijk dank.
 
Ik denk niet dat dat op te lossen is. Bij geavanceerde e-mailopties staat dat dit alleen geldt voor het standaard postvak in.
 
Hey, bedankt voor je reactie.
Toch is het gek als het niet zou kunnen of in ieder geval raar van Microsoft. In 2003 was het namelijk wel gewoon mogelijk.
Ik hoop dat iemand ngo met een oplossing komt, anders ga ik het anders oplossen. Zonde van de centen, zo'n upgrade.. Zijn toch standaard functionaliteiten zou je zeggen.

Goede avond.
 
Hey, bedankt voor je reactie.
Toch is het gek als het niet zou kunnen of in ieder geval raar van Microsoft. In 2003 was het namelijk wel gewoon mogelijk.
Ik hoop dat iemand ngo met een oplossing komt, anders ga ik het anders oplossen. Zonde van de centen, zo'n upgrade.. Zijn toch standaard functionaliteiten zou je zeggen.

Goede avond.

In Outlook:

Menu Extra > Opties.... ; tabblad Voorkeuren (wordt standaard weergegeven)
Optie 'E-mailopties...' en in volgende venster de optie 'Geavanceerde e-mailopties...'
Zorg dat er vinkjes staan bij het in de bijlage gearceerde gedeelte van de opties.
 

Bijlagen

  • ScrnDump.jpg
    ScrnDump.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 198
Laatst bewerkt:
Bij mij staat alles aangevinkt, maar ook ik krijg voor mijn submappen in Postvak In geen envelopje in mijn taakbalk te zien.
 
Nee inderdaad, alles staat daar aangevinkt, maar niks geen enveloppe...
 
Hey, bedankt voor je reactie.
Toch is het gek als het niet zou kunnen of in ieder geval raar van Microsoft. In 2003 was het namelijk wel gewoon mogelijk.
Ik hoop dat iemand ngo met een oplossing komt, anders ga ik het anders oplossen. Zonde van de centen, zo'n upgrade.. Zijn toch standaard functionaliteiten zou je zeggen.

Goede avond.

Denk dat dat van die 'centen' niet gefundeerd is ... althans wat jou probleem betreft. Want bij mij werkt het 'gewoon' goed in Outlook2007.

@flow10,
Ik denk dat je twee zaken door elkaar husselt
- een pictogram van een enveloppe weergeven (dus in het systeemvak)
- een waarschuwing voor nieuw e-mail weergeven (een tijdelijke 'verschijning' op het bureaublad)

Het envelopje verschijnt óók, als er mail binnenkomt in een submap van Postvak IN
De waarschuwing echter niet.
 
Het envelopje verschijnt óók, als er mail binnenkomt in een submap van Postvak IN
De waarschuwing echter niet.

Dat envelopje verschijnt bij mij ook juist niet als ik mail automatisch laat verplaatsen naar een submap van Postvak IN. Wel verschijnt er een waarschuwingsvenster, maar dat heb ik zelf in de regel die voor deze mail geldt ook zo ingesteld.

Alle vinkjes aanzetten zoals je eerder aangaf is dus écht niet de juiste oplossing.
 
@Vinnie ....

Het plaatsen van de vinkjes is wél het juiste advies .... ter controle of ze 'aan' staan.
Nu blijkt dat dat de oorzaak niet is, is er kennelijk een ander probleem, maar je zal toch eerst de juiste instellingen moeten controleren.
En dat het plaatsen van die vinkjes correct is moge duidelijk zijn .... :confused:
 
Ik kan lezen..., ik kan aanvinken..., maar.............niks nada noppes. Geen envelopje als een bericht direct verplaatst wordt naar een submap in mijn Postvak In. En ik ben niet de enige als ik de voorgaande berichten lees !!!!!
 
@dlarge,

Ik ben wat aan het 'experimenteren' geweest.
Bij werkt het 'envelopje' niet, als de map waarheen de mail wordt verplaatst meer dan één niveau 'dieper' zit.
Zelfs als ik die regel aanpas zodat deze verplaatst wordt naar een niveau, direct onder Postvak IN, werkt hij niet.
Als ik de regel verwijder, Outlook herstart en de regel opnieuw aanmaak, maar dan naar een submap direct onder Postvak IN, gaat het goed.
 
Het is inderdaad echt een probleem. In het plaatje dat TeuGem postte, staat ook duidelijk dat de betreffende instellingen gelden voor Postvak IN.

Ik heb hetzelfde probleem, ik zie mijn mailtjes soms ook pas uren later, terwijl ik ze bij een eerder Outlookversie direct zag, en beantwoordde.:(
 
Hallo mensen

ik had het probleem ook. maar nu heb ik het wel gevonden.
Als je sub mappen heeft werkt via deze weg.

er komt een bericht in postvak IN:

rechter muis op de mailbericht en dan kies je voor Regel maken.
dan krijg je een schermpje en daar vinkje het vak voor weergeven of geluid kiezen.

het kosten even tijd maar nu werkt het.

succes

groet,
Andre

ontvangen.png
 
Met dat antwoord kan deze mooi afgesloten worden. De topic is van 2009.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan