Outlook 2007 - Oude mail niet synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxExcel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Situatie:

Twee laptops, op de ene is een jaar gewerkt de andere is nieuw. Van de oude laptop een back-up van de mails gemaakt en de account gegevens opgeschreven en ingevoerd bij de nieuwe laptop.

Probleem:
De nieuwe laptop is een paar maanden niet aangeweest en moet dus nog de laatste nieuwe mails ophalen, dit is echter 2.3GB en loopt regelmatig vast.

Vraag:
Is er een manier om de oude mails niet op te halen? dat enkel de mails vanaf bijvoorbeeld een huidige datum worden opgehaald?

Software:
MS Outlook 2007
Windows 7

Ik ken geen manier om 'vanaf een bepaalde datum' mail op te halen via een eenvoudige manier.

Wat ík zou doen is inloggen op de webmail van je provider, en daar je mail omgekeerd op datum sorteren (dus dat de oudste mail 'bovenaan' staat) en dan gaan opschonen tot een moment dat je acceptabel vindt.

Daarna pas de mail ophalen in je mailprogramma.

Succes,

Tijs.

Een andere manier zou kunnen zijn:

op je oude laptop ben je 'bij' (dat neem ik tenminste even aan)
Dan kopieer je simpelweg outlook.pst en archive.pst vanaf de oude laptop naar de nieuwe laptop? Meer hoef je dan niet te doen.

@gast0225: Zover ik kan zien is dat al gebeurd ("en moet dus nog de laatste nieuwe mails ophalen"). Het gaat erom dat er al een hele tijd geen mail is opgehaald vanaf welke computer/laptop dan ook, en dat die nieuwe mails er nogal veel zijn én veel data bij elkaar...

Tijs.

@gast0225: Misschien heb je gelijk: De startposting is hier niet duidelijk in.
Ik snap je redenering wel: Jij (en ik ook) kennen geen (standaard) mailabonnementen waar je je mailbox mag laten vullen tot 2.8 GB...

Stel dat je gelijk hebt, dan gaat het blijkbaar mis bij het importeren van het (bijgewerkte) .PST bestand, afkomstig van de 'oude' laptop in de nieuwe. Een kleine tip daarbij: Zorg ervoor dat duplicaten niet worden geïmporteerd.

Wat ík zou doen in dat geval is een nieuw gegevensbestand maken op de 'oude' laptop, daar de mails van de laatste maanden in kopiëren, Outlook stoppen op de oude laptop, en daarna het .PST bestand dat hoort bij het nieuwe gevensbestand kopiëren naar de nieuwe laptop en daar importeren. Dit zijn meer stappen dan jij voorstelde, maar ik ga ervan uit dat de mails op de nieuwe laptop niet helemaal gelijk zijn aan wat op de oude ook al beschikbaar is. Om ook de mails te behouden die op de nieuwe laptop zijn aangemaakt dan mijn suggestie om te importeren op de nieuwe laptop ipv. het gegevensbestand (=.PST bestand) te vervangen door een kopie van het huidige gegevensbestand dat afkomstig is van de 'oude' laptop.

Hopelijk maakt de topic-starter nog eens goed duidelijk wat er precies gebeurd is tot nu toe, op zowel de oude als de nieuwe laptop.

Tijs.

Je kunt het idd. op 2 manieren lezen. Ik ging uit van de manier 'kopie achterlaten bij provider' (hoe onwaarschijnlijk ook qua grootte) en van een volledig, of bijna volledig mail-update 'oude' machine én de onbekendheid van TS met de mogelijkheid om de 2 .pst tjes over te zetten van de ene Outlook naar de andere.

Laatst bewerkt:
Wat ook niet uit te sluiten is is dat het originele .pst bestand op de 'oude' laptop (helemaal bijgewerkt) fouten bevat (die met scanpst.exe wellicht zijn op te lossen). Wellicht gaat het daarom mis met het importeren.

Dat probleem is ondervangen met mijn methode, want er wordt een volledig nieuw .pst bestand gemaakt met daarin de mails van de laatste paar maanden gekopieerd.

Dan kan het ook zijn dat de topic-starter duplicaten wél heeft proberen te importeren, en daarmee het .pst bestand op de nieuwe laptop te groot heeft laten worden.

Goed, we moeten maar even afwachten wat de topic-starter gaat terugmelden over welke zaken precies zijn gebeurd en uitgevoerd m.b.t. de mail en de migratie ervan naar de nieuwe laptop.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan