Outlook 2007 popup bij lezen door anderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1980

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hallo,

ik zou graag willen weten of er een programma bestaat of een bestaande optie binnen Outlook 2007 om een pop up te geven.

Het volgende is het geval.
Bij bedrijf X werken meerdere personen, Persoon A kan in alle mailboxen van de werknemers.
Persoon B krijgt, iedere keer als persoon A in zijn inbox kijkt, een pop dat persoon A daarin zit.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt.

Zou je ook kunnen aangeven wat je hiermee probeert te bereiken?

Wordt Persoon A niet meer vertrouwt?
Is dit om dubbel werk te voorkomen?
Of wil je gewoon een leesbevestiging als een mail gelezen is?

Het is inderdaad voor controle.
dat er niet ongevraagd mail kan worden verwijderd door een medewerker uit een ander zijn mailbox.

Maar kwa verwijderen is het toch gewoon een kwestie van rechten instellen?
Verder hoe gaat dat dan, als Persoon B niet aanwezig is en outlook afgesloten heeft? Want dan krijgt hij geen popup te zien.

Verder kunnen bij ons op kantoor ook een binnendienst medewerker bij de buitendienst medewerker (wij werken met 1 op 1 combinaties) in de agenda en postvak in. Alleen gebeurd dit op basis van goed vertrouwen.
Wij als administrators hebben geen rechten om de postvakken van anderen te openen, dit is namelijk niet nodig.

Laatst bewerkt:
het gaat er alleen maar om dat wanneer diegene online is en zijn outlook open heeft staan hij een popup krijgt dat er iemand anders in zijn/haar mailbox zit.
Bestaat hier een programma of iets dergelijks voor?

Helaas kan ik je niet verder helpen. Ik heb zo'n stukje software niet eerder gezien. Ik ben ook bang dat het te moeilijk is om dit in Exchange en Outlook voor elkaar te krijgen.

Ik kan zelf ook nog niet het nut inzien. Dat je een popup krijgt is misschien leuk om te weten, maar wat kun je er vervolgens mee? Tenzij je namelijk ook een bericht krijgt bij verlaten weet je nooit hoelang er iemand in zit.

En zoals eerder gezegt als je niet wilt hebben dat Persoon A mails kan verwijderen bij Persoon B. Dan is dit simpelweg de rechten in te stellen. Instellen dat Persoon A wel mag lezen, en mogelijk zelfs mag wijzigen, maar niet mag verwijderen.

Ben je bang dat Persoon B mails verwijderd die hij/zij niet moest verwijderen heb je een aantal mogelijkheden. Een controle bouwen op server niveau op binnengekomen mails. Of via de menuoptie Extra->verwijderde items herstellen kun je, als je met Exchange werkt, verwijderde mailtjes herstellen (zelfs uit de verwijderde items map). Standaard staat dat op een week oid ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan