Outlook 2007 - Regel werkt niet voor bericht van één bepaalde persoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo16

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Beste,
Ik ben in het bezit van Outlook 2007. Ik wil de nieuwsbrief die ik ontvang van een bepaalde commerciéle afzender doorsturen naar mijn collega met volgende regel:

Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen
afkomstig van <personen of distributielijst>
stuur het bericht door naar <personen of distributielijst>

Als ik deze regel test met een bericht afkomstig van mijzelf werkt dit perfect. Komt in het vak "Postvak Uit" en daarna in "Verzonden Items".
Als ik de afzender (afkomstig van ...) vervang door de commerciéle afzender komt het bericht in het vak "Postvak Uit" en blijft daar hangen. Ik kan hem ook niet manueel verzenden vanuit "Postvak Uit"
Het bericht doorsturen van uit het vak "Postvak In" zonder regel werkt zonder problemen.

Kunnen berichten optie's bevatten die het automatisch doorsturen verhinderen?

Iemand een idee voor een oplossing?

Beste groeten

Ludo

Kale adressen geven ook geen verandering.

Ik heb juist nog iets anders geprobeerd:
- Via het menu Extra / Regels en Waarschuwingen / Regels Nu Uitvoeren

Geeft volgend resultaat:
- Alle berichten die aan de regel voldoen, worden naar het Postvak Uit gestuurd, verzonden en belanden in Verzonden items;
- Alleen het bericht dat eerder automatisch was aangemaakt voor verzending blijft in het vak Postvak Uit staan.

Eerst maar eens vermelden welke mailserver mee verbonden wordt.
Lijkt mij namelijk dat de regel wel werkt, maar de mailserver het doorsturen van die berichten van de commerciële afzender blokkeert.
Kan bijv. zijn o.b.v. anti-spam regels, mails te groot voor de ontvangers (=collega's) of in het algemeen te groot...

En natuurlijk de vraag of als je de mails van die commerciële afzender handmatig doorstuurt naar je collega's er dan géén probleem is...

Tijs.

Tijs,
Wanneer ik de regel zelf start (zie vorig antwoord) lijkt het wel te werken.
Als de regel automatisch start na het binnenkomen van een bericht van die commerciële afzender blijft hij hangen in het Postvak Uit.

Ludo

Je zult moeten gaan kijken wat er in die 'hangende' mail staat. Zie ook mijn eerdere posting daaromtrent.

Meer tips heb ik niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan