Outlook 2007 - smtp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik heb Outlook 2007 op mijn laptop. Dit functioneerd prima.
Ik ben woonachtig in Belgie en heb als provider Belgacom.
Ik maak gebruik van smtp server van Belgacom ; relay.skynet.be

Echter , ik ben regelmatig in Nederland of in Duitsland.
En wil dan graag mijn laptop meenemen.

Vraag ; moet ik wanneer ik bv in Nederland ben de smtp-server aanpassen in outlook ?
Is het juist dat ik dan de smtp-server moet instellen van de provider waar ik op dat
moment contact maak voor internetverbinding ?

Wanneer ik bv gebruik maak van wifi bij een openbare gelegenheid ( bv station)
hoe weet ik dan de smtp-server naam ?

bvd.

Wellicht heb je hier wat aan.

Er staat. Mailt u regelmatig op uw gsm, tablet of computer? Maak het u dan gemakkelijk en stel een mailapplicatie in , zoals Outlook of Apple Mail. Ook als u in het buitenland surft, kunt u best een mailapplicatie instellen, omdat deze minder data verbruikt. Dat zou het moeten zijn. Heb je soms ook nog webmail.

Ik doe alles via iemand(AT)outlook.com wereldwijd kan ik erbij. Maar dat terzijde.

http://support.nl.proximus.be/app/a...-mail-instellen-op-uw-gsm,-tablet-of-computer

en of hier voor webmail wereld wijd. Vergeet nooit uit te loggen als je een andere computer gebruikt ( Bijvoorbeeld) bij openbare hotels e.d. PC's

http://www.skynet.be/nieuws-sport/h...ynet-webmail-vergezelt-je-op-vakantie#slide=1

Laatst bewerkt:
Allen dank voor jullie suggesties. Ik begrijp dat IMAP instellen een mogelijkheid is.
Echter ik zou graag pop3 willen blijven gebruiken en dat ik dan toch email in Outlook 2007
kan blijven verzenden/ontvangen wanneer ik in het buitenland ben.

Staat dus precies uitgelegd in de link die ik postte. Probeer het eens zou ik zeggen.

Dank voor de suggestie. Outlook.com is inderdaad handig, al blijft het eigenlijk gewoon webmail.
Wanneer je geen internetverbinding hebt kan je je mail niet lezen.

Hetzelfde geldt voor IMAP.

Daarom zou ik graag pop3 / smtp gebruiken. Mocht je geen internetverbinding hebben om wat
voor reden dan ook, dan kan je toch nog je mail lezen ( *.pst - bestand staat lokaal )
We willen de laptop kunnen gebruiken in Benelux en Duitsland....

Ik lees mijn alleen mijn mail (dringende) via de mob. telefoon (met dekking) als oplossing indien ik geen wifi heb. Maar dat is persoonlijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan