Outlook 2007 traag met ophalen POP3

• Onderwerp starter Onderwerp starter edc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

edc

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Mijn Outlook 2007 is zeeeeeeeeeeeeeeeer traag bij het ophalen van email.
Het ophalen van een bericht van een zeg 20 kb kan zo maar 1 minuut duren. :evil:
Op het internet lees ik dat hier meer mensen last van hebben.
Een procedure die voor een aantal mensen blijkt te werken staat hier onder maar biedt in mijn geval geen oplossing.

Heeft iemand nog wat tips om dit te helpen oplossen?

Wat ik al gedaan heb:

1. Sluit Outlook 2007
2. Zoek de volgende bestanden:

extend.dat - waarschijnlijk in C:\Documents and Settings\user-directory\Local Settings\ApplicationData\Microsoft\Outlook\extend.dat
verander dit bestand naar extend.oud

views.dat - herbenoemd deze ook (maar dit bestand is vaak niet aanwezig)

frmcache.dat - waarschijnlijk in C:\Documents and Settings\user-directory\Local
Settings\Application Data\Microsoft\Forms\frmcache.dat
verander dit bestand naar frmcache.oud

outcmd.dat - waarschijnlkijk in C:\Documents and Settings\user-directory\Application
Data\Microsoft\Outlook\outcmd.dat
verander dit bestand in outcmd.oud

3. Start Outlook 2007

Is de rest van je internetverbinding wel snel genoeg?
Mss is de emailserver zelf traag, probeer eens op een andere pc of via webmail.
Misschien doet je antivirus er heel erg lang over om je emails te scannen, welke antivirus heb je?
Je hebt er btw maar 1 neem ik aan?

Een 8 Mbit verbinding naar het internet moet absoluut snel genoeg zijn.
Email server is OKE, webmail is OKE en het heeft niets te maken met mijn virusscanner (NOD32).

werkt webmail zelf wel vlot?
heb je ms outlook al opnieuw geinstalleerd of proberen herstellen?
Schakel firewall en AV eens uit, nog steeds traag?
schakel ze dan terug in en ga naar het beveiligingscentrum van windows (er vanuitgaande dat je windows xp sp2 of hoger hebt)
Als daar staat: "Ten minste één firewall op deze computer is momenteel ingeschakeld" oid bij je antivirusbeveiliging wil dat zeggen dat je meer dan 1 AV of Firewall hebt geinstalleerd of actief hebt. Indien dat zo is kan het emailverkeer vertraagd worden door een conflict tss meerdere firewalls of meerdere AV's, in geval van de firewall controleer dan eerst of windows firewall staat uitgeschakelt. Als dat het geval is deinstalleer of deactiveer dan je firewalls tot er nog maar 1 overblijft (bij voorkeur dat eerste) en doe voor dat laatste hetzelfste met je AV's moest dat nodig zijn.

Webmail werkt zoals eerder geschreven OKE
De herstel functie van Office gedraaid - geen dingen gevonden die gerepareerd moesten worden.
Firewall uit NOD32 uit - geen verschil.

Het moet ergens in Outlook zitten had namelijk met Outlook 2003 hier absoluut geen last van.

oeps, heb ik even verkeerd begrepen, ik dacht dat omdat oke in hoofdletters stond het een speciale benaming was met betrekking tot de emailserver en/of je webmail. Helaas weet ik ook niet meer waar het aan zou kunnen liggen. emailaccount al verwijdert en opnieuw aangemaakt?

wat is je OS btw?

Laatst bewerkt:
Ik heb 10 email accounts dat vind ik even te veel van het goede.
O/S = Windows XP Pro

Bedankt toch voor je inzet :o

sorry, ik bedoelde eigenlijk gewoon opnieuw instellen in outlook, ik bedoelde niet opnieuw aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan