Outlook 2007 verdwenen in Windows 8. Kan dus niet meer mailen noch mail ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdenHaring

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Berichten
68
Bij het opzetten van Windows 8 van Windows Vista is o.a. mijn OUTLOOK 2007 icoon van het bureaublad verdwenen. Ook via het OUTLOOK.exe commando in WINDOWS.old krijg ik mijn data niet meer aan de praat. Ik heb ineens een Microsoftaccount moeten aanmaken onder MAIL maar men wil eerst mijn daar ingevoerde emailadres controleren via MAIL waarin ik echter juist NIET kan inloggen. Dat noem ik een fatale 'loop.' Moet ik ergens outlook.com gaan aanmaken en dan mijn gegevens gaan importeren uit Outlook 2007?
Ik laat dit scherm maar openstaan voor een antwoord, want verder werken kan ik niet meer.
Met dank voor een tip van Peter den Haring in Den Haag

P.S. Ditzelfde probleem geldt voor mijn WORD programma, dat als icoon verdwenen is en onvindbaar. Ik kan in Windows 8 slechts 1 document tegelijk in WORDPAD bekijken, noodlottig voor een journalist...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter,
Wat een ellende...
Over de Outlook-toestand kan ik geen zinnig woord zeggen, maar is het een idee om ipv MSWord even snel OpenOffice te downloaden/installeren? Kost niets, en kan hetzelfde! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
________
PS: Misschien kan je als Outlook-alternatief even (tijdelijk) een gmail-account aanmaken? Dan kan je in elk geval mailtjes de deur uit laten gaan (als je de mail-adressen weet, want die staan natuurlijk ook in je Outlook-adresbak...).
 
Laatst bewerkt:
Het is nogal duidelijk: "Bij Vista worden programma's verwijderd maar blijven instellingen, accounts en bestanden behouden, " als je upgrade naar Windows 8 [zie deze link] Als je je beter had geïnformeerd was je hiervan op de hoogte geweest.

Je zult dus (dezelfde versie van) Office/Outlook opnieuw moeten installeren. Als bovenstaande (precies) klopt, dan zou je daarna met een aanroep van de nieuw geïnstalleerde Outlook alles zonder verder aanpassingen moeten kunnen gebruiken (mail-instellingen etc.)

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik heb me er maar bij neergelegd. Ik had dat inderdaad kunnen weten. Maar ik kan in Windows8 nergens meer het vertrouwde Start/scherm met alle programma´s configuratiescherm en internetverbinding maken vinden. ´t Is mooi maar zonder handleiding reuze onhandig voor een digibeet. Heb je een tip.
Peter
 
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Blader naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
Verander in het rechter deelvenster (via erop dubbelklikken) de registerwaarde RPEnabled van 1 naar 0.
Herstart evt. je computer als de wijziging niet meteen zichtbaar is.

Je kunt nog steeds tussen de traditionele manier en de Metro manier wisselen via de Windows-toets.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan