Outlook 2007 vraagje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvs

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
806
Ik werk met Office Outlook 2007.
Als ik de mails verwijder staan er geen in "Verwijderde items".
Hoe kan ik dit terug plaatsen?

Dank bij voorbaat,

JP
 
Wanneer outlook is afgesloten en weer opgestart? of komen ze sowieso niet in de map verwijderde bestanden?
 
ze komen sowieso niet in de map verwijderde bestanden?
 
Ok, dus Verwijderde Items is nu leeg?
Rechtsklik eens op die mailmap, en kies Eigenschappen.
Klik op Mapgrootte
Kijk of er écht niets in staat. Ik verwacht namelijk dat er wél wat in staat, maar dat je die door weergave-keuzes nu niet ziet.
En zet bij die Eigenschappen ook het bolletje in: Totaal aantal items weergeven

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog een toevoeging: Natuurlijk moet je ook niet geactiveerd hebben dat bij afsluiten van Outlook de hele map Verwijderde Items wordt geleegd.
Opties -> Geavanceerd -> onder "Outlook starten en afsluiten" moet niet het vinkje staan in "Mappen met verwijderde items leegmaken bij het afsluiten van Outlook"
 
Rechtsklik eens op die mailmap, en kies Eigenschappen.
Klik op Mapgrootte
Kijk of er écht niets in staat. Ik verwacht namelijk dat er wél wat in staat, maar dat je die door weergave-keuzes nu niet ziet.
En zet bij die Eigenschappen ook het bolletje in: Totaal aantal items weergeven

Er staat niets in.
Bij eigenschappen bolletje geplaatst ---> geen resultaat?

Mappen met verwijderde items leegmaken bij het afsluiten van Outlook"

Is niet aangevinkt?
 
Ok, doe het eens zo (voor de zekerheid): Stuur je zelf een mail, zodra binnen: rechtsklik erop en kies Markeren als gelezen.
Dan weer erop rechtsklikken en kiezen voor Verwijderen (dus gebruik niet Del of Shift-Del).
Kijk of de mail dan wel in Verwijderde Items verschijnt?

Tijs.
 
Mijn foutje:

In Postvak IN staat er ook een "Verwijderde items"
Maar met als icoon (soort vuilbakje) staat naast "Verwijderde items" en daar staan de verwijderende mails in.

Sorry (had dit niet gezien).
Is wel verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar een paar vragen stellen:
a. Wat voor e-mail accounts zijn dat? IMAP, POP3/SMTP of Microsoft Exchange server?
b. Heb je dit probleem al vanaf de installatie/inrichting van Outlook of is het probleem 'plotseling' zo gekomen zonder aanpassingen van jouw kant?

Vooral met IMAP accounts zou ik 'vreemd' standaardgedrag verwachten.

Tijs.
 
Zo technisch ben ik niet aangelegd.

Ik denk dat ik in het verleden dit ooit eens aangevinkt maar weet het niet zeker.

Het probleem is opgelost.
Bedankt voor het mee denken.

JP
 
Ik krijg het idee dat het helemaal niet is opgelost, maar ik heb een citaat voor je dat je duidelijk maakt dat voor POP3 en IMAP accounts er helemaal geen mail in Verwijderde Items gaat.
Uit deze link:
When a mail is hard deleted then, it goes to ‘hidden dumpster’ and remains there till the retention period.

'Hard deletion' occurs when:

- A mail is directly deleted using “Shift+Delete” without going to 'Deleted Items' folder. .
- The user uses the Email client that doesn't move the deleted items to the Deleted Items folder. E.g. while using Internet Message Access Protocol 4 (IMAP4) & Post Office Protocol 3 (POP3), the mails are directly deleted as there is no ‘Deleted Items’ folder where deleted items can be moved.
- When you are working with OST file(in offline mode i.e. its not synchronized with Exchange),delete an item from inbox or some other mailbox folder and then remove the deleted from 'Deleted Items folder' without synchronizing the OST file with Exchange, In that case the mail item is hard deleted.

Lees de rest om te zien of je evt. nog mail kunt redden die hard deleted zijn (verhaal over retention period etc.), maar als ik je goed begrijp gaat het je daar niet om, namelijk dat mail eerst in Verwijderde Items beland na verwijdering, wat dus voor IMAP en POP3 accounts nooit gebeurt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan