Outlook 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob03
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob03

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Vraag van een superleek. Na opening van Outlook 2007 kan ik niets doen in dat programma. Geen onderdeel openen, geen mail lezen of verzenden, mijn agenda niet raadplegen, niets .... zelfs met de muis niets aanklikken ten einde het scherm te verkleinen of te sluiten. Dit laatste kan ik enkel met Crtl+Alt+Del.

Wel heeft iemand me ingefluisterd om een nieuw profiel te maken, dan draait het programma weer, doch dan vind ik mijn agenda en contactpersonen en vroegere bewaarde mails niet meer terug.

Vraag: 1. wat is er eigenlijk fout? Alle andere programma's werken gewoon.
2. hoe moet ik dat profiel instellen om vroegere data terug te vinden?

Alvast bedankt om te willen reageren. En sorry als dit item al veel vroeger behandeld werd.

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij was de topic van 2005, dus niet actueel meer.

Nieuw profiel aanmaken, kan inderdaad een hoop dingen oplossen voor Outlook. Echter heeft dat voor zover ik weet alleen zin, als je Outlook gebruikt met een mailbox op een Exchange server.

Als dat zo is, heb ik wel een uitleg hoe je een nieuw profiel aanmaakt voor Outlook.

Laatst bewerkt:
@Crhash: bedankt. Een nieuw profiel openen doet Outlook weer werken, doch wat moet ik precies doen om de contactpersonen en mijn agenda in dat nieuw profiel te krijgen?

Als je daar een eenvoudige uitleg voor hebt, wil ik hem graag bestuderen. 't Zal wel moeite kosten, maar toch....

R.

Ik begrijp dat je dus via Exchange werkt?
Je zal even het Outlook Adresboek moeten inschakelen.

Heb het volgende even uit de "Help" van Outlook 2007 gepakt;
Een adresboek toevoegen
Klik op Accountinstellingen in het menu Extra.
Ga naar het tabblad Adresboeken en klik op Nieuw.
U wordt gevraagd een van de twee typen adresboeken te selecteren. Ga op een van de volgende manieren te werk om het gewenste type adresboek toe te voegen:
Een adresboek toevoegen met behulp van een internetadreslijstservice (LDAP)
Klik op Internetadreslijstservice (LDAP) en klik op Volgende.
Typ in het vak Servernaam de naam van de server die u van de internetprovider of de systeembeheerder hebt ontvangen.
Als u voor de opgegeven server een wachtwoord moet invoeren, schakelt u het selectievakje Voor deze server is aanmelding vereist in en typt u uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Klik op Meer instellingen.
Typ onder Weergegeven naam de naam voor het LDAP-adresboek dat u in de lijst Adresboek in het dialoogvenster Adresboek wilt weergeven.
Typ onder Details voor verbinding het poortnummer dat u van de internetprovider of de systeembeheerder hebt ontvangen.
Klik op het tabblad Zoeken en wijzig zo nodig de serverinstellingen.
De instelling Time-out voor zoeken bepaalt hoeveel seconden Outlook in de LDAP-adreslijst zoekt om de namen in een bericht op te zoeken. U kunt het aantal namen beperkendat na de zoekopdracht in het adresboek wordt weergegeven.

Als het vak Zoekbasis leeg is, typt u onder Zoekopties de volledige namen (DN-naam: unieke aanduiding voor een persoon of groep in alle internetadreslijsten. Bestaat uit diverse beschrijvende kenmerken, zoals Common Name, Organization en Country/Region, bijvoorbeeld cn=Jozef Haay, o=Microsoft, c=NL.) die u van de beheerder u hebt ontvangen.
Klik op OK, klik op Volgende en klik vervolgens op Voltooien.
Een extra adresboek toevoegen
Klik op Extra adresboeken en klik daarna op Volgende.
Klik op het adresboek dat u wilt toevoegen en klik daarna op Volgende.
Opmerking U moet Outlook afsluiten en opnieuw starten om het adresboek dat u hebt toegevoegd te kunnen gebruiken.

Een adresboek verwijderen
Klik op Accountinstellingen in het menu Extra.
Ga naar het tabblad Adresboeken en klik op het adresboek dat u wilt verwijderen.
Klik op Verwijderen.
Klik op Voltooien.
Terug naar boven

Werk thuis met Outlook 2007, maar niet met Exchange. Op het werk gebruik ik Outlook 2003 wel met Exchange en daar gaat het net even anders mee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan